کد خبر: ۱۵۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
سفر کردن یکی از نیازهای اساسی بشر است و بشر امروز که در گیر و دار زندگی ماشینی و روزمره رسالت اصلی خود یعنی یعنی زیستن به بهترین شکل را فراموش کرده و فقط برای سپری کردن روزها و نجات یافتن در تقلا است سزاوار سفر کردن به هر قیمتی است.

بررسی روش های سفر کم هزینه در شرایط اقتصادی کنونی

این موضوع که با شرایط اقتصادی کنونی سفر کردن برای اقشار کم درآمد و حتی با درآمد متوسط جامعه دیگر ممکن نیست اشتباه بزرگی است. سفر کردن یکی از نیازهای اساسی بشر است و بشر امروز که در گیر و دار زندگی ماشینی و روزمره رسالت اصلی خود یعنی یعنی زیستن به بهترین شکل را فراموش کرده و فقط برای سپری کردن روزها و نجات یافتن در تقلا است سزاوار سفر کردن به هر قیمتی است. ما می خواهیم در این مطلب از ارزانترین و اقتصادی ترین شیوه های سفر کردن بگوییم پس با ما همراه باشید تا درباره کاهش هزینه های بخش های مختلف سفر نکاتی را بیاموزید.

اقامت، بخشی پر هزینه از همه سفرها

اقامت همیشه دغدغه اصلی مسافران است و به همین دلیل است که اکثر مسافران تمایل دارند که به جاهایی سفر کنند که در آنجا اقامتگاه های دائمی و بی دردسری مانند ویلاهای شخصی و یا خانه اقوام و آشنایان دارند. کسی نمیخواهد متحمل هزینه های سنگینی برای رزرو چندین اتاق در هتل ها شود و یا در هتل های ارزان و بی کیفیت اقامت کند. اما امروزه می توان با هزینه بسیار کم و مناسب سفری ماجراجویانه و خاص را تجربه کرد. کافیست یک اقامتگاه بومگردی برای اقامتتان رزرو کنید و لذت ببرید. اقامتگاه های بومگردی خانه های روستایی یا سنتی ای هستند که با طبیعت و بافت سنتی محل قرار گیری خود منطبق بوده و به همان شکل حفظ و نگهداری شده اند. این اقامتگاه ها به همان شیوه سنتی و با غذاهای محلی خوش طعم از میهمانان خود پذیرایی می کنند و به میهمانان اجازه می دهند که ارتباط نزدیکی با طبیعت اطراف و بافت محلی منطقه برقرار کنند. این شیوه کم هزینه از اقامت به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیار مورد علاقه گردشگران حرفه ای و توریست های خارجی است.

اما اگر اهل طبیعت نیستید و از اقامتگاه های بومگردی لذت نمی برید نگران نباشید باز هم می توانید اقتصادی سفر کنید فقط باید روش های مختلف اقامت را مد نظر قرار دهید. برای مثال اگر دوست دارید به شهرهایی مثل مشهد، کاشان، اصفهان، شیراز و ... سفر کنید و در یک مکان تمیز و با کیفیت اقامت داشته باشید حتما مجبور نیستید که هتل رزرو کنید به راحتی می توانید در این شهرها سوئیت و آپارتمان های مبله و مجهز اجاره کنید و با آشپزی برای وعده های غذایی در طول سفر علاوه بر پرداخت هزینه کمتر برای اجاره حسابی صرفه جویی کنید.

 اجاره سوئیت در این شهرها و همه شهرهای دیگر ایران زیبا اصلا کار سختی نیست. کافیست به سایت رومیتا به آدرس roomita.com مراجعه کنید و شهر مورد نظرتان را جستجو کنید تا با هزاران مورد مناسب برای اجاره روزانه با عکس و مشخصات کامل روبرو شوید. برای مثال شما می توانید در سایت رومیتا با حداقل هزینه شبی 84000 تومان اقدام به اجاره سوئیت در کاشان کنید. قبول کنید که هزینه اندکی است و یا اگر قصد سفر به اصفهان را دارید می توانید از رومیتا تنها با شبی 71400 تومان اقدام به اجاره سوئیت در اصفهان کنید. اما بدانید که این هزینه های اندک به معنی بی کیفیتی اقامتگاه ها نیست. رومیتا یک شرکت معتبر و با سابقه در حوزه گردشگری است که سالهاست در این زمینه مشغول به فعالیت است و ضمانت کیفیت، نظافت و بازگشت وجه دارد. به این معنا که در صورت بروز هرگونه مشکل و حتی بی کیفیتی اقامتگاه در هنگام تحویل واحد مبلغ را به طور کامل به شما باز می گرداند. در ضمن نظرات مسافران قبلی کاملا صادقانه در سایت قرار داده شده اند که میتوانید زیر مشخصات هر اقامتگاه آن ها را مطالعه کنید که بی شک در انتخاب یاریتان خواهد کرد.

بررسی روش های سفر کم هزینه در شرایط اقتصادی کنونی

حمل و نقل، عمومی یا شخصی

بی شک ساده ترین شیوه حمل و نقل در سفر استفاده از خودرو شخصی و رانندگی تا مقصد است اما این موضوع را نباید فراموش کرد که رانندگی در مسافت های طولانی برای همه قابل انجام نیست و ممکن است سلامتی افراد را تهدید کند. در ضمن این اصلا به این معنی نیست که خانواده هایی که خودرو شخصی ندارند باید کاملا قید سفر کردن را بزنند. بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی هستند که قیمت بسیار مناسب و اقتصادی ای دارند مانند قطار و اتوبوس که اخیرا با امکاناتی که به آن ها افزوده شده بسیار راحتتر از خودرو شخصیتان هستند. اما موضوعی که معمولا مسافران را به استفاده از خودرو شخصیشان برای سفر و رانندگی در مسافت های طولانی و طاقت فرسا تشویق می کند این است که در مقصد به راحتی بتوانند در داخل شهر سفر کنند. اما این موضوع کاملا اشتباه است و استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای جابه جایی در داخل شهرها مساله ای است که باید به فرهنگ جامعه ما اضافه گردد.

این روزها با استفاده از اینترنت به راحتی می توان از خطوط حمل و نقل عمومی هر منطقه اطلاعاتی را به دست آورد و از آن ها استفاده کرد. ضمن این که سایت رومیتا محل دقیق هر اقامتگاه را در نقشه به شما نشان می دهد و شما می توانید از میان تنوع بالای اقامتگاه ها مورد ی را انتخاب کنید که نزدیکتر به نقاط دیدنی شهرباشد.

 

تفریحات و غذا در طول سفر

شاید فکر کنیم کمترین هزینه سفر مربوط به این بخش است اما حتما برای همه ما پیش آمده که وقتی از سفر بازگشته ایم و هزینه ها را بررسی کردیم متوجه شدیم که مبلغ زیادی صرف تفریحات و رستوران در سفر شده است. اما بدانید که در یک سفر اقتصادی مجبور نیستید همه وعده های غذایی را در رستوران ها صرف کنید و اقامتگاه های شخصی سایت رومیتا که به شکل ویلا، سوئیت آپارتمان هستند به شما امکان آشپزی در داخل خانه را می دهند. به این نحو بخش بزرگی از هزینه ها کاهش خواهد یافت به علاوه این که میتوانید تغذیه سالم کودکان خود را در طول سفر هم ادامه دهید.

اما تفریح هم بخش جدایی ناپذیری از سفر است. در اکثر شهرها در مراکز تفریحی و مکان هایی مانند هتل ها، پاساژها و ... تورهای یک روزه گشت شهری و تفریحی به مسافران فروخته می شود. اما هر کدام به یک قیمت و ممکن است برای خرید سردرگمتان کنند. بهتر است این تورها را از سایت های معتبری مانند رومیتا خریداری کنید. این بخش از سایت رومیتا برای فروش تورهای تفریحی داخل شهری یک روزه در همه شهرهای ایران به زودی راه اندازی خواهد شد که این تورها را با بهترین قیمت به شما ارائه خواهد داد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و برای آغاز یک سفر اقتصادی ایمن ترغیب شده باشید. در ادامه از شما خواهشمندیم که برای حفظ سلامتی خود و خانواده تان و نجات کشور از این پاندمی، پروتکل های بهداشتی را در طول سفر رعایت کنید و به شهرهای قرمز سفر نکنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار