کد خبر: ۱۶۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
رئیس کمیته امور اسیران دولت نجات ملی یمن بر آمادگی کامل صنعا برای مبادله اسیران به ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسیران دولت نجات ملی یمن، مجددا بر آمادگی برای انجام عملیات تبادل گسترده و کامل همه اسیران اگر طرف دیگر ابراز آمادگی کند، تاکید کرد.

وی در توئیت خود در شب گذشته اعلام کرد: ما بارها آمادگی کامل خود را برای انجام عملیات مبادله فراگیر و کامل همه اسیران اعلام کرده‌ایم.

المرتضی تاکید کرد: ما بازهم تاکید می کنیم که آماده هستیم تا در صورتی که طرف دیگر آماده باشد به ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان مبادله اسیران انجام شود.

از سوی دیگر «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی یمن هم بر مبادله اسیران تاکید کرد و متجاوزان و متحدان آن و سازمان ملل را مسئول تاخیر در این زمینه دانست و گفت: این یک پرونده بشردوستانه است که نباید منوط به انتخاب لیست‌های خاص یا مطالبات بستگان درجه یک مزدوران با هزینه دیگران شود. در این راه حل همه باید بصورت مساوی در نظر گرفته شوند.

مذاکرات تبادل زندانیان بین انصارالله و نیروهای متجاوز ائتلاف در دسامبر 2018 در استکهلم سوئد برگزار شد و در آن دو طرف توافق کردند که 15 هزار اسیر را مبادله کنند، اما این موضوع با شکست مواجه شد.

پس از آن، مذاکرات مجدداً در امان پایتخت اردن برگزار و به آزادی حدود یک هزار و 100 اسیر از هر دو طرف منجر شد، اما پس از آن تاکنون در زمینه اسیران دو طرف به جز ده‌ها مبادله کوچک که از طریق میانجیگری محلی و بدون دخالت خارجی و نیروهای ائتلاف در داخل یمن انجام شده، هیچ مبادله‌ای انجام نشده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار