کد خبر: ۱۶۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
معاون وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری «ریانووستی» گفت سفیر مسکو در واشنگتن که اخیراً در پی تشدید تنش‌ها میان دو کشور به روسیه بازگشت، در آینده نزدیک به آمریکا باز نمی‌گردد و بازگشت وی به اقدامات واشنگتن بستگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری دولتی «ریانووستی» روسیه امروز چهارشنبه به نقل از معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرد «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در واشنگتن که اخیراً به دلیل تشدید تنش‌ها میان دو کشور در پی اتهام‌زنی «جو بایدن» علیه «ولادیمیر پوتین» به روسیه بازگشت، در آینده نزدیک به آمریکا باز نمی‌گردد.

به گزارش «مسکو تایمز»، «سرگئی ریابکوف» به ریانووستی گفت: مسئله چند روز آینده نیست. زمان [بازگشت آنتونوف] به گام‌هایی بستگی دارد که آمریکا در مسیر دوجانبه برمی‌دارد.

وی افزود: ما انتظار داریم که آن‌ها بتوانند تمایلی دستکم برای عادی‌سازی نسبی روابط نشان دهند و اقدامی قابل مشاهده و قابل توجه در این زمینه انجام دهند.

طبق این گزارش، آنتونوف از زمان بازگشت به مسکو جلساتی را در وزارت خارجه روسیه و همچنین دو مجلس پارلمان این کشور داشته است. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور درباره زمان بازگشت سفیر به آمریکا تصمیم می‌گیرد.

پیشتر یک منبع دیپلماتیک روسیه هم در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» اظهارات مشابهی را درباره بازگشت سفیر مسکو به واشنگتن مطرح کرده بود. 

مسکو اواخر اسفندماه ۱۳۹۹  آنتونوف را برای رایزنی فراخواند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته بود که سران روسیه باید بهای مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا را بپردازند و همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا معتقد است که پوتین قاتل است، گفت: بله.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار