کد خبر: ۱۶۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
«کریس مورفی» عضو دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در رد نامه ضد برجامی چهار سناتور جمهوری‌خواه به رئیس‌جمهور، شکست دونالد ترامپ در انتخابات را به آنها گوشزد و از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نامه چهار سناتور جمهوری‌خواه به رئیس‌جمهور آمریکا علیه بازگشت احتمالی او به برجام سبب شد که یک سناتور دموکرات شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را به آنها گوشزد کند.

چهار سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بر لزوم تغییر رویکرد دولت در قبال ایران تأکید کردند. «جیم اینهوف» به همراه «مارکو روبیو»، «پت تومی» و «تاد یانگ» در این نامه‌ با لغو تحریم‌های ایران مخالفت کردند.

آنها در نامه نوشتند: «ما با هرگونه اقدام در راستای بازگشت به توافق شکست‌خورده (برجام) یا هر توافق دیگری مخالفیم که به‌صورت یک‌جانبه به رژیم ایران که همچنان امنیت ایالات متحده و متحدان و شرکایمان را به خطر می‌اندازد، امتیاز دهد».

این چهار سناتور جمهوری‌خواه مدعی شدند: «این‌ها تحریم‌هایی هستند که دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه اعمال کرده‌اند تا رژیم ایران را به‌خاطر حمایت از تروریسم، برنامه غنی‌سازی هسته‌ای و برنامه موشکی بالستیک تنبیه کنند».

در ادامه نامه خطاب به بایدن تصریح شده است: «تحریم‌های فعلی اهرم‌های فشار بزرگی را برای دولت شما در برابر رژیم ایران فراهم می‌کنند و باید به‌عنوان ابزاری برای رسیدگی به تمام جنبه‌های رفتارهای ثبات‌زدای ایران مورد استفاده قرار گیرند».

«کریس مورفی» عضو دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در رد این نامه، شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به چهار سناتور نویسنده نامه گوشزد و از برجام حمایت کرد.

این سناتور دموکرات در پیام توییتری نوشت: «نامزدی که از اجرای دوباره توافق هسته‌ای (برجام) حمایت کرد، هفت میلیون رای از نامزدی که از اجرای آن عقب‌نشینی کرده بود، بیشتر رای آورد».

نماینده ایالت «کنتیکت» در سنای آمریکا پیش از این، از جو بایدن خواسته بود که فورا واشنگتن را به برجام برگرداند.

مورفی یادآور شد که واشنگتن اولین طرفی بود که برجام را ترک کرد و بنابراین نباید در برداشتن اولین گام برای بازگشت به آن ملاحظه نشان دهد. وی افزود: پذیرش این مسئله نشانه ضعف آمریکا نیست؛ و بنابراین در خلوت و در عموم به دولت توصیه کرده‌ام رویکرد پایبندی در برابر پایبندی را اتخاذ کند و برای برداشتن گام‌های اول به منظور بازگشت به برجام تمایل نشان دهد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار