کد خبر: ۱۶۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
بغداد و واشنگتن در بیانیه‌ای مشترک، خروج زمان‌بندی شده نیروهای آمریکایی از خاک عراق را تأیید کردند. در این بیانیه آمده است: «طرفین تأیید کردند که مأموریت آمریکا و نیروهای ائتلاف تغییر یافته و بر آموزش و مشورت و خروج نیروهای رزمی باقی‌مانده از عراق بر اساس زمان‌بندی که متعاقباً در گفت‌وگوهای فنی تعیین می‌شود، تمرکز خواهد داشت».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: بغداد و واشنگتن در بیانیه‌ای مشترک، خروج زمان‌بندی شده نیروهای آمریکایی از خاک عراق را تأیید کردند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، در این بیانیه آمده است: «طرفین تأیید کردند که مأموریت آمریکا و نیروهای ائتلاف تغییر یافته و بر آموزش و مشورت و خروج نیروهای رزمی باقی‌مانده از عراق بر اساس زمان‌بندی که متعاقباً در گفت‌وگوهای فنی تعیین می‌شود، تمرکز خواهد داشت».

این بیانیه می‌افزاید: «دولت عراق بر تعهد خود به محافظت از کارکنان، کاروان‌ها و ساختمان‌های دیپلماتیک ائتلاف جهانی تأکید می‌کند. دو کشور بر این نکته نیز تأکید کردند که پایگاه‌هایی که کارکنان آمریکا و ائتلاف در آن حضور دارند، پایگاه عراقی محسوب شده و حضور آن‌ها فقط در حمایت از تلاش عراق در مبارزه با داعش است».

در این بیانیه درج شده: «دو کشور قصد دارند گفت‌وگوها را از طریق کمیته مشترک نظامی ادامه دهند تا از منطبق بودن فعالیت‌های ائتلاف جهانی با نیازهای نیروهای امنیتی عراق از جمله نیروهای پیشمرگه، اطمینان حاصل شود».

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار