کد خبر: ۱۶۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
گروه استان‌ها- مدیر صمت جنوب استان کرمان گفت: نزدیک ۱۳۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد و با اشتغال بالای ۵ هزار نفر در جنوب استان وجود دارد.

مسلم مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته محور نامگذاری شعار سال را تولید قرار دادند اظهار داشت: این مسئله اهمیت این موضوع را نشان داده و ما مسئولان هم وظیفه خود می‌دانیم که نسبت به این مسئله حساسیت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز با توجه به شعار سال وظیفه خود می‌دانیم تا موانعی را که جلوی تولید را گرفته، برداشته داریم تا شاهد رونق تولید و شکوفایی این حوزه در داخل کشور باشیم افزود: بر این اساس در مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان اتفاق خوبی افتاده است.

مدیر صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان عنوان کرد: تا کنون چیزی نزدیک به 53 مجوز صنایع معدنی در جنوب استان کرمان صادر شده که یکی از این مجوزات مربوط به کارخانه مس در منطقه محروم رمشک در یکی از محروم‌ترین مناطق کشور در شهرستان قلعه گنج پایلوت اقتصاد مقاومتی است که بزودی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مجوزاتی که در جنوب استان صادر شده و سرمایه‌گذارانی که در منطقه حاضر شدند افزود: یکسری مشکلاتی در بحث اعطای تسهیلات، روند ادارات و ... د‌ر انجام این پروژه‌ها وجود دارد که در این راستا کارگروه‌های رفع موانع تولید راه‌اندازی شده است.

مروجی با بیان اینکه در سال 99 بیشترین کارگروه رفع موانع تولید جنوب استان کرمان را در مرکز استان و با حضور استاندار کرمان برگزار کردیم گفت: 26 کارگروه اصلی رفع موانع تولید، 181 کارگروه با حضور فرمانداران و مدیران کل و 340 کار گروه تخصصی تشکیل شد که برگزاری این کارگروه‌ها رکورد خوبی در راستای حمایت از تولید بوده است.

وی با اشاره به اینکه 460 مصوبه برای کمک به حوزه تولید گرفته شده افزود: در حال حاضر حدود 5 طرح بسیار خوب با اشتغال نزدیک به هزار نفر در حوزه معدن، صنایع معدنی و صنعت در جنوب استان کرمان آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه در سال جدید با توجه به شعار سال اولویت را با اتمام و تکمیل طرح‌‌های نیمه تمام گذاشتیم عنوان کرد: در جنوب استان کرمان نزدیک به 130 طرح با پیشرفت بالای 60 درصد داریم که اشتغال بالای 5 هزار نفر را در جنوب استان رقم می‌زند.

مدیر صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با ادامه داد: با تشکیل کارگروه رفع موانع تولید و حمایت مسئولان کشوری و استانی امیدواریم بتوانیم شعار سال به طور کامل در جنوب استان کرمان محقق کنیم.

انتهای پیام/511/ز

برچسب ها: استان کرمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار