کد خبر: ۱۶۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
پس از پایان نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در چهار استان کشور، ثبت‌نام ۸۸ نفر برای تعیین سرنوشت ۶ کرسی خالی این مجلس نهایی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: این انتخابات در استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر و نخستین میاندوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

داوطلبان برای ثبت نام در انتخابات دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از هشت صبح (۱۳ فروردین ماه) تا ساعت ۱۸ روز پنجشنبه (۱۹ فروردین ماه) فرصت داشتند و اینک با پایان فرصت تعیین شده تعداد افراد داوطلب از سوی مسوولان این استان ها اعلام شده است.

بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان تهران در مجموع هفت روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان، ۵۴ داوطلب ثبت نام نهایی شدند و پرونده یک نفر هم در حال بررسی است.

شکراله حسن بیگی توضیح داد: در پی رحلت آیت ها امینی، آیت ها تسخیری و آیت ها بطحایی، سه کرسی از ۱۶ کرسی خبرگان در استان تهران خالی شده که در انتخابات ۲۸ خرداد وضعیت این سه کرسی مشخص می شود.

وی یادآورشد: بررسی صلاحیت ها و بقیه موارد مرتبط با داوطبان مجلس خبرگان بر عهده شورای نگهبان است و فقط در جلسه ای با حضور هیات نظارت استان تهران با حضور آقای فرهاد رهبر در مورد نحوه استفاده داوطلبان مجلس خبرگان از ظرفیت صدا و سیما برای تبلیغات تصمیم گیری می شود.

همچنین سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۱۲ داوطلب برای حضور در دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان برای تعیین یک کرسی این مجلس در خراسان رضوی ‌نام‌نویسی کرده‌اند.

محمدعلی نبی‌پور افزود:‌ با پایان یافتن مهلت هفت روزه ثبت نام از داوطلبان انتخابات، این تعداد به صورت قطعی ثبت شده اند.

نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب یکی از نمایندگان خراسان رضوی در این مجلس، دوم اسفند ۹۸ همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد و آیت الله محمدتقی مصباح یزدی به نمایندگی این استان برگزیده و جایگزین آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، نماینده فقید خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری شد.

دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی به منظور تعیین جانشین آیت الله مصباح یزدی، که دی ماه پارسال رحلت کرد، برگزار می شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات مازندران نیز گفت: هشت نفر با نام‌نویسی ، داوطلب نامزدی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از این استان شده‌اند.

مهدی محمدی افزود : این افراد موفق شدند روند ثبت نامشان را تا پایان وقت ثبت نام در شامگاه پنجشنبه ۱۹ فروردین تکمیل کنند.

مازندران چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد که در حال حاضر یک کرسی آن به خاطر رحلت آیت الله نورالله طبرسی خالی است.

آیت الله طبرسی که همزمان نمایندگی ولی فقیه در مازندران و امامت جمعه ساری را بر عهده داشت ، ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ به خاطر بیماری درگذشت.

فرماندار قم نیز در خبری اعلام کرد: با پایان مهلت هفت‌روزه شرکت در دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در مجموع ۱۴ نفر برای این حوزه انتخابیه نهایی کردند.

مرتضی حیدری اظهار داشت: با توجه به ارتحال آیت الله محمد یزدی انتخابات میاندوره‌ای برای تعیین جایگزین وی در استان قم برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار