کد خبر: ۱۶۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
مسکو در سال ۲۰۲۰ در میان بزرگترین شهرهای جهان، یکی از کمترین نرخ‌های بیکاری را دارد.

به گزارش برنا به نقل از تاس، گروه بین المللی یورومانیتور مطالعه ای انجام داد که نشان می دهد در سال ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در مسکو، طبق روش سازمان کار جهانی ۲.۵ درصد محاسبه شده است. یکی از کمترین نرخ های بیکاری در میان بزرگ ترین شهرهای جهان در پایان سال گذشته در مسکو ثبت شده است، که بر اساس وب سایت رسمی شهردار و دولت، که در روز جمعه منتشر شد، ۲.۵ درصد بود.

طبق گفته کارشناسان بین المللی، نرخ اشتغال در مسکو ۷۹.۹ درصد بوده است. گروه بین المللی یورومانیتور تحقیقی انجام داد که نشان داد در سال ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در مسکو، طبق روش سازمان کار جهانی، ۲.۵ درصد محاسبه شده بود که فقط در پکن کمترو به میزان ۱.۴ درصد بود.

بیکاری، در دهلی کمی بیشتر از ۳ درصد، در توکیو  ۳.۸ درصد، در لندن  ۴.۵ درصد، در پاریس ۷.۶ درصد، در برلین ۷.۹ درصد، در ریودوژانیرو ۸.۲ درصد، در نیویورک ۸.۸ درصد، در استانبول ۱۷.۵ درصد بوده است. نرخ بیکاری در مسکو از سال ۲۰۱۵ در حال کاهش است. در پایان سال ۲۰۱۹، این میزان تنها ۲.۲ درصد بود.

معاون سیاسی شهردار مسکو، گفت: با توجه به رویکرد متعادلی برای معرفی اقدامات محدودکننده و برنامه حمایت از مشاغل شهری با حجم کلی حدود ۹۰ میلیارد روبل، مسکو موفق شد از افزایش قابل توجه این شاخص در طول همه گیری جلوگیری کند: در مقایسه با مقدار قبل از بحران ۲۰۲۰، نرخ بیکاری در پایتخت روسیه تنها ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۲.۵ درصد رسید. به گفته وزیر این دولت، رئیس دپارتمان سیاست اقتصادی و توسعه، سال گذشته مسکو در میان ۱۰ شهر برتر جهان از نظر اشتغال اول شناخته شد. نرخ اشتغال در مسکو ۷۹.۹ درصد بود. در لندن این رقم در سال ۲۰۲۰، ۷۸.۴ درصد، در پکن ۷۸.۲ درصد، در توکیو ۷۶ درصد، در برلین ۷۵.۹ درصد، در پاریس ۷۲.۴ درصد، در نیویورک ۶۷.۸ درصد بوده است در ریودوژانیرو ۵۹.۶ درصد، در استانبول ۴۷.۷ درصد، در دهلی ۳۷.۴ درصد بوده است.

همانطور که در وب سایت شهردار و دولت گزارش شده است، مسکو به طور فعال از افرادی که بدون کار مانده اند حمایت می کند، به آنها مزایایی پرداخت می شود تا در یافتن کار به آنها کمک کند. علاوه بر این، این شهر دارای بزرگترین اپراتور پرسنل ایالتی برای جستجوی شغل و خدمات استخدام پایتخت با ۳۰۰ هزار جایگاه خالی است.

برچسب ها: روسیه ، مسکو ، نرخ بیکاری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار