کد خبر: ۱۶۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص اینکه ماهیانه چه مبلغی از مشترکان برق بابت بیمه اخذ می‌شود، توضیحاتی را ارائه داد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به چگونگی استفاده از حق بیمه در قبض برق گفت: کسانی که وسایل خانگی آن‌ها بر اساس نوسانات و یا قطعی برق آسیب دیده، می‌توانند با ارائه مدرک به شرکت‌های توزیع محل زندگی مراجعه کنند و بعد از کارشناسی، مبلغ پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: به طور کلی به ازای هرماه ۱۰۰ تومان از مشترکان خانگی شهری و ۵۰ تومان از مشترکان خانگی روستایی اخذ می‌شود. همچنین هزینه بیمه برق برای مشترکان تجاری و سایر مصارف شهری ۱۰۰۰ تومان و برای روستاییان ۵۰۰ تومان در ماه است.

سخنگوی صنعت برق کشور در ادامه در خصوص اینکه سالانه چند نفر از بیمه برق استفاده می‌کنند و چند نفر در این حوزه شکایت کرده‌اند؟ افزود: سال گذشته چیزی بالغ بر ۱۸ هزار و پانصد پرونده در سامانه ثبت شده که از این تعداد چیزی بالغ بر خسارت ۱۴ هزار نفر پرداخت‌شده است.

او گفت: در حال حاضر پرونده هزار نفر از آن‌ها در دست بررسی است و یک تعدادی هم از دید بیمه مشمول خسارت نشدند، سقف مربوط به وسایل برقی که ۹۵ درصد کل خسارات را پوشش می‌دهد، سال گذشته ۱۲ میلیون و پانصد هزار تومان بود که امسال به ۲۶ میلیون تومان رسیده است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: به طور کلی شرکت توانیر فقط مدارک را جمع آوری می‌کند و آن را تحویل بیمه می‌دهد و شرکت بیمه گذار هم براساس  مستندات و کارشناسی آن را پرداخت می‌کند.

گفتنی است؛ اولین کاری که متقاضیان باید انجام دهند این است که وارد سامانه بیمه به آدرس bime.tavanir.org.ir شوند. بعد از وارد کردن شناسه قبض، مشترک باید مستندات و اطلاعات لازم را در سامانه آپلود کنند. بعد از اینکه اطلاعات به شرکت بیمه‌گذار مربوطه انتقال داده شد، کارشناسان بیمه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و میزان خسارت را به مشترک اعلام می‌کنند. در صورت اعتراض مشترک، مجدد این فرایند با دقت بیشتری انجام و در نتیجه پول به‌حساب مشترک واریز می‌شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار