کد خبر: ۱۶۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

محمدرضا بادامچی

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی

انتـــــخابــــات ریاست جمهوری و شوراهای شهر را پیش رو داریم که برای انتخابات شوراها باید درک عمیقی از وظایف اعضای شوراها داشته باشیم و تلاش کنیم اعضا جناحی قلمداد نشوند. وظیفه همه فعالان سیاسی این است که در جامعه اعلام کنند که انتخابات شوراها سیاسی نیست و افراد متخصص باید در حوزههای مختلف حضور داشته باشند تا شهرها را توسعه دهندشهرها به متخصصان نیاز دارند؛ باید این درک وجود داشته باشد که متخصصان در شوراها مستقر شوند تا زیرساختهای حمل و نقل، فضاهای سبز و همچنین خطهای ریلی و آلودگی شهرها را مدنظر قرار دهند. موضوع آب و فاضلاب نیز یکی از مهمترین مسائل شهرهاست، بنابراین متخصصان این حوزهها باید به شورای شهر راه پیدا کنند.نباید انتخابات شورای شهر را با سایر انتخابات خلط کنیم، چون در صورت کوچکترین اشتباه و ورود افراد جناحی به شوراهای شهر، به این حوزه لطمات زیادی وارد خواهد شد که متأسفانه امروز هم مردم در این زمینه هزینههای زیادی متحمل شدهاند.

در این رابطه اصلاحات با محدودیتهای عدیدهای روبرو است و باید به دنبال افرادی باشد که مشکلی برای تأیید صلاحیتشان ایجاد نشود؛ شورای نگهبان نیز نباید سختگیری کند، افراد شناخته شده و علاقمند را رد صلاحیت نکند تا مردم با رغبت در انتخابات شرکت کنند. همه این امور زمانبر است. انجام این امور در فضای کشور ما که احزاب فقط در زمان انتخابات فعالیت میکنند، بسیار سخت است البته محدودیتهایی که برای اصلاحطلبان پیش خواهد آمد را نیز باید مدنظر قرار داد. همه این موضوعات از دلایل تأخیر فعالیت اصلاحطلبان برای انتخابات است.

در نهایت این مردم هستند که رأی میدهند و رییسجمهور را انتخاب میکنند. خواسته ما این است که فردی اصلاحطلب که بتواند مشکلات را حل کند و آبروی کشور را در منطقه و جهان اعتلا بخشد و مسائل پیچیده درونی کشور را حل کند، انتخاب شود.

انتخاب فردی که با مردم و سایر کشورها تعامل برقرار کند، اهمیت دارد. شخصی باید رئیسجمهور شود که برای تعامل با دنیا ارزش قائل شود و جایگاه ایران را در دنیا ارتقا بخشد نه اینکه تنگناهایی ایجاد شود که کشور از همه جهات در فشار قرار بگیرد.

فراموش نکنیم زمانی که پشتوانه مردم کم شود، مسائل کشور حل نخواهد شد. ما امروز به مردم برای حل مسائل نیاز داریم بنابراین دخالت در کار دولت قطعاً مدیریت را تضعیف میکند و حل مسائل را پیچیدهتر خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار