کد خبر: ۱۶۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی:
مومن‌نسب گفت: تمام افرادی که نسبت به پلت فرم‌های تولید داخل بدبین هستند و آن‌ها را بی‌کیفیت می‌دانند همان‌هایی هستند که نگاهشان مقابل تولید ملی است.

مخالفت با پیام رسان‌های داخلی برگرفته از نگاه ضد تولید ملی استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، روح‌الله مومن‌نسب دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی درباره چرایی عدم تحقق شبکه ملی اطلاعات در ایران، باید‌ها و نباید‌ها در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو» اظهار داشت: مسئولین مرتبط با شبکه ملی اطلاعات ایران مانند شورای ملی فضای مجازی یا وزارت ارتباطات باید یک مرجع اطلاع رسانی به منظورآگاهی رسانی به مردم درباره مراحل و میزان تحقق این پروژه ایجاد کنند، درواقع شفافیت یک اصل مهم در روند ایجاد شبکه ملی اطلاعات است.

وی افزود: شعار اصلی و اولیه شبکه ملی اطلاعات، دسترسی همگان به اینترنت ارزان، سالم و سریع است که همه ایرانیان با نگاهی به امکانات موجود به خوبی در می‌یابند که چه میزان از این آرمان محقق شده است.

دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی، از نگاه برخی از افراد نسبت به نرم افزار‌های داخلی انتقاد کرد و گفت: تمام افرادی که نسبت به پلت فرم‌های تولید داخل بدبین هستند و آن‌ها بی کیفیت می‌دانند همان‌هایی هستند که نگاهشان مقابل تولید ملی است و این دید نسبت به واکسن هم وجود دارد.

مومن نسب تاکید کرد: ما شاهد خلاقیت‌های بسیاری در پیام رسان‌های داخلی بودیم. در همین نرم افزار‌های داخلی سال گذشته چت صوتی گروهی با کیفیت عالی ایجاد شد، اما کسی توجهی نکرد و با ورود کلاب هاوس تصور این بود که یک مدل جدیدی از پیام رسان ارائه شده است.

وی با بیان این که ما بیش از همه دنیا محتوا تولید کرده‌ایم، عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری تولید محتوا در کشور کم نیست، اما متاسفانه اجازه دیدن انتشار این آن داده می‌شود.

این کارشناس فضای مجازی در واکنش به این گفته که چرا از محتوای داخلی حمایت نمی‌شود، اظهار کرد: در یک پلت فرم مانند اینستاگرام هر اندازه محتوای توسط ایرانیان تولید شود محتوای ایرانی محسوب نمی‌شود. در این پلت فرم، رسانه سلطنتی BBC فارسی بیش از ۱۲ میلیون نفر دنبال کننده دارد، من و تو که انگلیسی است، شش میلیون بیننده دارد و... یعنی کل افکار عمومی ما به این شبکه‌ها تقدیم شده است و انتظار داریم در داخل کشور کاری انجام شود.

مومن نسب تصریح کرد: اگر برخی از افراد اجازه دهند و فضای کافی ایجاد شود؛ در داخل کشور هم توان فنی، نرم افزاری، سخت افزاری و محتوایی وجود دارد.

وی در خاتمه عنوان کرد: نباید تنها به دو نرم افزار میدان داد و همه کاربران را تشویق کرد تا در آن عضو شوند بلکه باید یک فضای رقابتی میان پلت فرم‌ها و یام رسان‌های داخلی ایجاد کرد تا همه بتوانند امکانات و قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارند. 

انتهای پیام/ 112

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار