کد خبر: ۱۶۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از اعلام آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص ارز و تأمین مواد اولیه شرکت‌ها پالایش غلات خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: موضوع توقف خط تولید صنایع پالایشی غلات و تعطیلی آنها در نشست امروز کمیسیون کشاورزی مطرح شد و همچنین با رئیس کمیسیون نیز در این خصوص صحبت کردیم.

وی افزود: البته طی صحبتی که با آقای امید گیلانپور معاون توسعه صنایع تبدیلی به کسب و کارهای کشاورزی داشتیم، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که آماده است تا هر شرکتی که معرفی کند و برای نهاده‌های خود به آقای گیلانپور مراجعه کنند برای تخصیص ارز و ترخیص آن آماده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی تأکید دارد که حتماً درخواست‌ها از طریق سامانه بازرگان انجام شود؛ بنابراین کلیه تمامی صنایع و شرکت‌هایی که در حوزه غلات دچار مشکل شده‌اند حتماً با درخواست در سامانه بازرگان و یا مراجعه به معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی مشکل خود را مطرح کنند.

نقدعلی در همین راستا بیان کرد: هر کدام از این شرکت‌ها چه مستقیماً بخواهند مواد اولیه خود را وارد کنند و چه در قالب شرکت‌ها وزارت جهاد کشاورزی آمادگی همکاری با آنها را دارد کما اینکه دو شرکتی هم که مشکل خود را مطرح کرده بودند با آنها همکاری شد و مسئله آنها برطرف شده است. 

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی حتی اعلام آمادگی کرد که شرکت‌ها حتی می‌توانند بیش از میزان نیاز که یک میلیون و 200 هزار تن است وارد کنند و قسمتی از آن را هم برای دامداری‌ها اختصاص دهند و تا این حد آقای گیلانپور اعلام آمادگی کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در بخش پایانی سخنانش گفت: کلیه صنایع پالایش غلات و شرکت‌هایی که دچار مشکلات تأمین مواد اولیه هستند هرچه سریع‌تر و پس از اعلام آمادگی وزارت جهاد کشاورزی که امروز صورت گرفت، درخواست خود را از طریق سامانه مزبور مطرح کرده و یا به آقای گیلانپور حتماً ارتباط بگیرند تا هرچه سریع‌تر مشکل آنها برطرف شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار