کد خبر: ۱۶۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
رئیس دانشگاه تبریز گفت: یکی از راه های مهم برای تولید ثروت استفاده از دانش است که توسط شرکت های دانش بنیان محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز ، رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در مراسم افتتاح شتاب دهنده میزبان واحد آذربایجان شرقی گفت: یکی از راه های مهم برای تولید ثروت استفاده از دانش است که توسط شرکت های دانش بنیان محقق می شود.

وی ادامه داد: نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصادی کشورها غیرقابل انکار است.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به نقش شتاب دهنده ها در حمایت از شرکت های نوپا تصریح کرد: صاحبان ایده های علمی جدید در ابتدا برای راه اندازی کسب و کار جدید به حمایت های مالی و مشاوره ای نیاز دارند. شتاب دهنده ها به عنوان شرکت هایی که می توانند در جهت سرمایه گذاری و مشاوره خدمات ارائه دهند عمل می کنند.

مشاوره های فکری و حقوقی و  پشتیبانی شتاب دهنده ها در جهت عملیاتی کردن ایده به ثروت شرکت های نوپا و جدید کمک قابل توجهی به این شرکت ها می کند.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر ارتباط هر چه بهتر و بیشتر صنعت و دانشگاه خاطرنشان کرد: متاسفانه در طی سال های گذشته در موضوع ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه موفقیت زیادی حاصل نشده است.

در تمام دنیا نیز اصل و اساس پیشرفت بر ارتباط مراکز صنعتی با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی استوار است و ما نیز همین هدف را دنبال می کنیم.

مجیدی ادامه داد:امروز در اقتصاد کشورهای جهان،  صنایع بزرگ تر برای حل مشکلات خود از تجربیات استفاده می کنند. تجربیات صاحبان اندیشه که خارج از این مجموعه صنعتی باشد، برای موفقیت باید مسیر پیشرفت شرکت های توسعه یافته و پیشرفته دنیا را طی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا  نظم عمومی جهان را  بر هم زده است افزود: با وجود همه این مشکلات ناشی از  کرونا ولی  متوجه می شویم کرونا  باعث جهش های زیادی در برخی امور شده است مثلا آموزش سنتی را به آموزش مجازی تبدیل کرده  و اگر زمانی ما به دنبال شهرهای هوشمند بودیم الان تجارت و سیستم حمل و نقل الکترونیکی شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار