کد خبر: ۱۶۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
رئیس جمهور گفت: در آغاز دولت ما ۵۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که امروز به ۶ هزار شرکت رسیده و این تحول عظیم و بزرگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران شرکت‌های ارتباطات و دانش بنیان با اشاره به اهمیت فناوری ارتباطاتی که انجام کار‌ها را بدون حضور در ادارات و شرکت‌ها میسر کرده است تاکید کرد: این سند باعث اشتغال جوانان در کشور شد.
رئیس جمهور افزود: بخشی از این اشتغال از طریق شرکت‌های دانش بنیان امکان پذیر است که د راین زمینه جاذبه‌های فراوانی برای فارغ التحصیلان وجود دارد.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم افراد تحصیل کرده دانشگاهی مهاجرت نکنند ودر کشور بمانند باید برای آن‌ها شغل مناسب آماده کنیم و کشور باید در مسیر توسعه باشد.
رئیس جمهور گفت: بعضی از فعالان علم و دانش هستندکه اگر کشور توسعه پیدا نکند احساس بیهودگی در زندگی می‌کنند و ناچار می‌شوند به یک کشور دیگر بروند و از استعداد وی در کشور دیگری استفاده شود.
آقای روحانی افزود: امروز ما می‌بینیم چند صد هزار شغل در این سال‌ها در شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است.
رئیس جمهور گفت: در آغاز دولت ما ۵۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که امروز به ۶ هزار شرکت رسیده و این تحول عظیم و بزرگی است.
وی با اشاره به نقش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت ارتباطات، وزارت علوم و شرکت‌های مختلف و بخش‌های خصوصی در این تحول افزود: ما باید دنیای پسا کرونا را هم ببینیم ما در مواجهه با این ویروس دیدیم که اگر دولت الکترونیک و اقتصاد دیجیتالی نبود برای کسب و کار‌ها دچار مشکلاتی می‌شدیم.
رئیس جمهور ادامه داد: وقتی که ما می‌گوییم مردم از خانه خارج نشوند تردد‌ها و سفر‌ها کم شود محدودیت‌ها ایجاد شود، چگونه می‌شود زندگی کرد؟ پس در همین فضای سایبری است که مردم می‌توانند از آن استفاده کرده و به فعالیت‌های خود برسند.
آقای روحانی افزود: در بسیاری از کشور‌های اروپایی که موج جدید کرونایی آن‌ها را در فشار قرار داد در برخی شهرهایشان حتی در موارد ضروری و روزمره می‌گفتند که از طریق اینترنت سفارش دهید و حق ندارید از خانه خارج شوید.
رئیس جمهور گفت: ما تحولی را که در این چند سال در کشور دیدیم آثار آن را بیشتر بعد از کرونا لمس کردیم.
بسیاری از خدماتی که لازم بود به مردم بدهیم از طریق همین دولت الکترونیک انجام شد و نیاز به مراجعه حضوری نبود.
وی همچنین ارائه خدمات آموزشی ازطریق فضای مجازی به دانش آموزان و دانشجویان را از دیگر اقداماتی دانست که در زمان کرونا انجام شد.
رئیس جمهور گفت: این شرایط به ما می‌گوید چگونه به آینده نگاه کنیم و باید دنیای پسا کرونا را ترسیم نماییم.
آقای روحانی افزود: این بیماری به ما نشان داد که آن اطمینانی که در طول این ۱۰۰ سال اخیر برای سلامت افراد به وجود آمده بود دیگر وجود ندارد.
رئیس جمهور با اشاره به شیوع موج جدید کرونا در جهان گفت: ممکن است این ویروس برای سال‌ها بماند و یا ممکن است ویروس مشابه دیگری پیدا شود و ما باید برای دنیا پسا کرونا برنامه ریزی کنیم. اگر شرکت‌های دانش بنیان نبودند چگونه می‌توانستیم با این بیماری مبارزه کنیم؟
وی افزود: دارو‌هایی که نیاز داشتیم، امکانات و تجهیزات پزشکی را شرکت‌ها تامین کردند، چون دنیا آن‌ها را به ما نمی‌داد حتی ماسکی که ما نیاز داشتیم.
آقای روحانی با اشاره به اینکه اکنون به راحتی نمی‌شود واکسن خرید و وارد کرد گفت: ۸۵ درصد واکسن تولیدی در جهان تنها در ۷ الی ۸ کشور مصرف می‌شود.
رئیس جمهور ادامه داد: اقداماتی باید انجام می‌شد تا ما را به یک نقطه نسبتاً مناسب برساند و ما با این ویروس بجنگیم و مردم بتوانند زندگی کنند.
آقای روحانی افزود: شرکت‌های دانش بنیان وخدمات الکترونیکی توانستند ما را در مواجهه با کرونا یاری کنند.
این تحول هم برای سلامت جامعه و هم مبارزه با فساد و هم برای اطلاعات مردم ونیز برای علم، رفاه کسب وکار، و شغل مردم ضروری بود.
وی با اشاره به این که ما سرمایه لازم در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات را داریم افزود: سرمایه اصلی نسل جوان، علاقه‌مند و دانش پژوه جامعه ماست.
رئیس جمهور گفت: ما نسل جوان آماده به کار داریم؛ ساماندهی‌هایی هم که لازم بود برای اینکه به این‌ها کمک شود و همچنین کمک‌هایی که باید از نظر مالی انجام بگیرد همه انجام شده است و با یاری یکدیگر می‌توانیم این مسیر را ادامه بدهیم.

برچسب ها: رئیس جمهور
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار