کد خبر: ۱۶۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
شهردار و شورای شهر با سهمیه واکسن پاکبانان آبادانی واکسینه شدند
بعد از انتشار شایعاتی مبنی بر استفاده مدیران شهرداری اهواز از سهمیه واکسن غسال‌ها ، این بار ماجرا به مدیران شهرداری و شورای شهر آبادان کشیده شد و خبر استفاده مدیران شهرداری و شورای شهر از سهمیه واکسن پاکبانان و وارد کردن اسم خود در لیست مربوط به پاکبانان برای دریافت واکسن در رسانه ها منتشر شد.

واکسن دزدی شهردار در پوشش رفتگر

گروه اجتماعی: در روزهای اخیر همزمان با زخهایی که از موج سهمگین مرگ های کرونایی هموطنان بر دل جامعه می نشیند انتشاری خبری عجیب و تاسف آور داغ دل ها را تازه کرد و همه را در شوک فرو برد.

بعد از انتشار شایعاتی مبنی بر استفاده مدیران شهرداری اهواز از سهمیه واکسن غسال‌ها ، این بار ماجرا به مدیران شهرداری و شورای شهر آبادان کشیده شد و خبر استفاده مدیران شهرداری و شورای شهر از سهمیه واکسن پاکبانان و وارد کردن اسم خود در لیست مربوط به پاکبانان برای دریافت واکسن در رسانه ها منتشر شد.

روز گذشته رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، استفاده برخی مدیران و اعضای شورای شهر آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان را تأیید کرد و گفت این اعضا و مدیران شهرداری آبادان، توسط واکسن روسی «اسپوتنیک وی» خود را واکسینه و دوز نخست آن را دریافت کرده‌اند.

استفاده برخی اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان در حالی اتفاق افتاد که کشور با کمبود واکسن و سهمیه بندی آن حتی برای گروه های پرخطر مواجه است و در یکسال گذشته کرونا جان بسیاری از نخبگان و ورزشکاران و کادر درمان را گرفته است و هنوز جامعه در سوگ از دست دادن فرزندانش نظیرعلی انصاریان و مهرداد میناوند خون گریه می کند.

در این شرایط انتشار خبر سواستفاده مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان از سهیمه واکسن پاکبانان با وجود اینکه خود پشت میزهایشان با انواع و اقسام پروتکل های بهداشتی محافظت می شوند خشمی عمومی در جامعه برانگیخته است و بسیاری از آن به عنوان معامله کردن با جان شهروندان و دزدی واکسن های کرونا نام می برند که هیچ توجیهی ندارد و جایی برای ببخش نمی گذارد.

 آنچه بعد از این اتفاق در شبکه های اجتماعی منتشر شد موجی فراگیر از درخواست ها برای عزل این مسئولان ومحکوم کردن انها به سالها رفتگری در کوچه و خیابان های شهر بود تا درس عبرتی شود برای سایرینی که قرار است از میز و مقام خود برای سودجویی و رانت استفاده کنند.

 

*عذر بدتر از گناه

تلخ ترین جای ماجرا آنجاست که بعد از افشای این خبر که تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای این شهر با قرار دادن نام خود در لیست پاکبانان دریافت کننده واکسن کرونا، از سهمیه واکسن آن‌ها استفاده کردند محمود رضا شیرازی، شهردار آبادان در واکنش به این خبر عذری بدتر از گناه آورد و گفت: خود پاكبانان خواستند كه من هم واكسن بزنم.

در توضیحات شهردار آبادان، نام امام جمعه آبادان به عنوان فردی که در مراسم تزریق واکسن به پاکبان ها حضور داشت به میان آمده که این امر شبهاتی را در بین مردم ایجاد کرد.

در همین زمینه امام جمعه آبادان در توضیحاتی گفت: تا الان هیچ‌گونه واکسنی نزدم و قطعاً نخواهم زد تا افراد اولویت دار استفاده کنند.حجت‌الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی پور در ادامه تاکید کرد: منتظر خواهم بود تا واکسن ایرانی استفاده کنم.

امام جمعه آبادان از فعالان رسانه‌ای درخواست کرد: در پخش خبرها و حفظ آبروی افراد در ماه شریف رمضان دقت بیشتری شود.

 

*نامه وزیر برای عزل مسئولان

این اقدام برخی مدیران شهرداری آبادان به نام پاکبان علاوه بر واکنش مردم به این اقدام و درخواست پیگیری قضایی آن ، موجب شد تا وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز برخورد قانونی با خاطیان این تخلف را خواستار شود.

سعید نمکی جمعه شب در نامه‌ای به رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، دستور عزل معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در اسرع وقت را صادر کرد.

در نامه وزیر بهداشت خطاب به شکرالله سلمان زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن اظهار تاسف از سو استفاده صورت گرفته از سهمیه واکسن پاکبانان شهرداری آبادان که در معرض شدید آلودگی با پسماندهای آلوده قرار دارند آمده است: در حالی که تاکنون مسئولان ارشد وزارتخانه که مستمراً در بازدیدهای میدانی در معرض گرفتاری با ویروس کرونا هستند و به عنوان گروه اولویت‌دار پزشکی حق استفاده از واکسیناسیون را دارند به نفع نیازمندان دیگر، از این حق قانونی، شرعی و عرفی خود گذشتند گروهی که در اولویت‌ سوم و چهارم قرار دارند چنین سوءاستفاده‌ای نموده‌اند، لذا ضروری است در اسرع وقت معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در آبادان عزل شوند.

نمکی همچنین برخورد قانونی با کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیرمنصفانه و سوءاستفاده همراهی کرده و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند را خواستار شد.

 

*اسامی افراد خاطی به مراجع قضایی اعلام شد

خوشبختانه با افشای این تخلف و بعد از نامه وزیر بهداشت رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از اعلام اسامی افراد خاطی شهرداری این شهرستان که از سهمیه واکسن پاکبانان استفاده کرده بودند به مراجع قضایی خبر داد.

شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: حسب دستور مقام عالی وزارت که طی نامه‌ای به ما ابلاغ شد اسامی افراد خاطی شهرداری شهرستان به مقامات قضایی کتباً اعلام شد و همچنین با افراد خاطی در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان برخورد صورت گرفت و بعضی از این افراد با دستور مستقیم وزیر  بهداشت عزل شدند.

او در همین خصوص افزود: طبق دستور یاد‌شده؛ معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان، رئیس مرکز بهداشت آبادان و مسئول واحد پیشگیری از بیماری‌های این مرکز بعد از این اتفاق عزل شدند.

سلمان زاده گفت: با توجه به اینکه مدیران شهرداری آبادان ماسک بر چهره داشتند، شناسایی آنان برای همکاران ما هنگام تزریق واکسن امکان پذیر نبود اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد.

سلمان‌زاده با بیان اینکه ۱۵ نفر از افراد شامل کارکنان و مدیران شهرداری اقدام به تزریق واکسن سهمیه داده شده برای پاکبانان کرده بودند، افزود: بعد از این که متوجه تزریق افراد غیر مرتبط شدیم تزریقات را موقتا متوقف کردیم و پس از آنکه شفاف‌سازی به صورت کامل صورت گرفت واکسن به سایر پاکبانان شهرستان تزریق خواهد شد.

روی دادن این اتفاق در شهرداری آبادان در ادامه اخباری که از دستگیری اعضای شورای شهر و شهرداران برخی از مناطق کشور به علت اختلاس و اعمال نفوذ نشان می دهد نبود نظارت بر این بخش ها راه را برای سواستفاده و رانت خواری  در این بخش ها هموار کرده و برخورد با خاطیان می تواند این گلوگاه های فساد را ببند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار