کد خبر: ۱۶۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
بامداد امروز برخی از منابع عراقی از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در بیمارستان ابن الخطیب بغداد خبر دادند، نیروهای امداد و آتش‌نشانی به سرعت به این بیمارستان رفته و بیماران بستری را خارج کردند. با این حال، تا این لحظه رسانه‌های عراقی از جان باختن ۹۰ نفر بر اثر آتش‌سوزی خبر دادند.
لحظه انفجار بیمارستان بغداد با ۸۲ کشته + فیلم

انفجار یک کپسول اکسیژن در بیمارستانی در عراق ۸۲ کشته بر جای گذاشت.

رییس جمهوری عراق با "فاجعه" خواندن حادثه آتش سوزی در بیمارستان "ابن الخطیب" بغداد، آن را نتیجه انباشت فساد، نابودی سازمان‌های دولتی و سوء مدیریت در جریان فسادهای کشورش عنوان کرد.

«برهم صالح» با انتشار توییتی نوشت: فاجعه بیمارستان ابن الخطیب در بغداد، زخمی بر تمام وطن است و نتیجه انباشت فساد و نابودی سازمان‌های دولتی و سومدیریت در جریان فسادها است.

رییس جمهوری عراق ضمن اظهار همدردی با خانواده جان باختگان؛ افزود: بازخواست و حسابرسی مقصران بدون اجرای تمهیدات کامل و جدی برای اطمینان از جلوگیری چنین حوادثی؛ کافی نیست.

این دومین واکنش رییس جمهوری عراق پس از حادثه دیشب (شنبه شب) در بیمارستان ابن الخطیب بغداد است که بر اثر انفجار کپسول اکسیژن و سپس آتش سوزی گسترده رخ داد و تاکنون ۸۲ نفر جان باخته و ۱۱۰ نفر مصدوم، زخمی یا دچار سوختگی با شدت و ضعف متفاوت برجای گذاشته است. 

برهم صالح رییس جمهوری عراق صبح امروز هم درباره حادثه بیمارستان ابن الخطیب گفته بود: ما از تصمیمات دولت و مجلس حمایت می‌کنیم تا سهل‌انگاران احتمالی پاسخگو باشند.

به نظر می‌رسد واکنش دوم و در عین حال شدیدتر رییس جمهوری عراق که در صفحه شخصی توییتر وی تجلی یافته و کلیت ساختار کشور را زیر سوال برد؛ نتیجه واکنش گسترده داخلی و بین‌المللی و مهمتر از آن خشم عمومی مردم عراق است که سراسر این کشور را فرا گرفته، بطوریکه سندیکای پزشکان هم تهدید کرده در چنین شرایط غیراستانداردی دیگر حاضر به کار کردن نیستند. 

در لحظه ارسال این خبر؛ برخی منابع اعلام کرده‌اند که نخست‌وزیر عراق دستور برکناری وزیر بهداشت این کشور را صادر کرده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار