کد خبر: ۱۶۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
نسبت به فروردین سال گذشته حاصل شد
سود عملیاتی ماهانه بانک صادرات ایران در فروردین ١٤٠٠ با رشد مثبت ١٠٥ درصدی نسبت به فروردین سال ٩٩ و رشد مثبت ٥٠ درصدی نسبت به ماه قبل، به چهار هزار و ٨٢٢ میلیارد ریال رسید.

رشد ١٠٥ درصدی سود عملیاتی بانک صادرات ایران در فروردین ماه

سود عملیاتی ماهانه بانک صادرات ایران در فروردین ١٤٠٠ با رشد مثبت ١٠٥ درصدی نسبت به فروردین سال ٩٩ و رشد مثبت ٥٠  درصدی نسبت به ماه قبل، به چهار هزار و ٨٢٢ میلیارد ریال رسید.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با کسب سود بیش از چهار هزار و ٨٢٢ میلیارد ریالی در فروردین سال جاری روند سودآوری ماهانه خود را سرعت بخشید به نحوی که سود به دست آمده در این ماه در مقایسه با فروردین سال گذشته رشد مثبت ١٠٥ درصدی و نسبت به اسفند سال ٩٩ رشدبیش از ٤٩.٥ درصدی را ثبت کرده است. زیان عملیاتی بانک صادرات ایران در فروردین سال ٩٩ بالغ بر ٨١ هزار میلیارد ریال و سود عملیاتی اسفندماه ١٣٩٩ بانک صادرات ایران سه هزار و ٢٢٥ میلیارد ریال بود.
درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات ایران طی دوره یک ماهه منتهی به پایان فروردین سال ١٤٠٠ با تمرکز بر عقود مختلف اسلامی از جمله خرید دین، فروش اقساطی و سایر تسهیلات به بیش از ٢٣ هزار میلیارد ریال رسید. این در حالی است که میزان سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری پرداخت شده طی این دوره به ١٨ هزار و ١٨٢ میلیارد ریال بالغ شد.
اصلاح ساختار مالی بانک صادرات ایران از سال ٩٧ آغاز شده و با تدوین برنامه‌های مختلف و ایجاد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جدید، ارائه محصولات متنوع نوین و تلاش برای کاهش مطالبات غیرجاری برای سودآوری تاکنون ادامه یافته است.
دریافت بخشی از مطالبات از دولت در قالب اوراق خزانه اسلامی و سهام ارزنده بورسی طی سال‌های اخیر و تلاش برای جذب منابع ارزان قیمت از طریق ارائه طرح‌های راهگشا برای حمایت از بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی، ترکیب بهینه منابع و مصارف، وصول مطالبات و افزایش توانمندی‌ها و توسعه زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک از جمله مهمترین راهبردهای بانک صادرات ایران در سال‌های اخیر برای برون‌رفت از زیان بوده است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران اخیراً در تبیین برنامه‌های عملیاتی این بانک برای تداوم این روند در سال ١٤٠٠ از اتخاذ رویکردهای نوین به خدمات بانکداری با ایجاد ١١٠ شعبه نوپدید در میان شعب فعلی بانک خبر داده است.
ادامه اصلاح ساختار مالی و سازمانی به منظور توانمند‌تر شدن نیروها و افزایش بهره‌وری ستاد و صف برای روان‌تر انجام شدن کارها و افزایش سهم بازار بانک به بالای ١٠ درصد، برنامه‌ریزی برای افزایش منابع تا ٥١٥ هزار میلیارد تومان و تقویت زنجیره تامین مالی برای پاسخگویی به خدمات مورد نیاز مشتریان از دیگر برنامه‌های بانک صادرات ایران در سال١٤٠٠ عنوان شده است.
همچنین افزایش درآمدهای کارمزدی، افزایش درآمد عملیات ارزی، کاهش بهای تمام شده پول، کار ویژه بر روی مدیریت نقدینگی و رعایت حد مجاز تسهیلات، فروش اموال مازاد، تناسب منابع و مصارف، مدیریت منطقی هزینه‌های عمومی و اداری، عملیات ارزی شعب خارج از کشور و کاهش مطالبات غیرجاری به عنوان اقدامات اساسی به طور جدی در دستور کار بانک صادرات ایران است.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار