کد خبر: ۱۶۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
گروه استان‌ها ـ عده‌ای این روزها دچار توهمی به نام «من که کرونا نمی‌گیرم» شده‌اند و با بی‌احتیاطی بدون توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دست خودشان در دام کرونا گرفتار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان ، بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و هر روز شاهد افزایش آمار مرگ‌ومیر مبتلایان به این ویروس وحشتناک هستیم.

شیوع این ویروس نه‌تنها حوزه سلامت را دچار بحران کرده است؛ بلکه ترکش‌های آن بدنه اقتصاد را در جهان لرزانده است و محاسبات و معادلات را در این حوزه بر هم ریخته است.

تدبیری که برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از همان روزهای نخست در دستور کار قرار گرفت اعمال محدودیت‌ها با عنوان محدودیت‌های کرونایی و تأکید بر «در خانه ماندن» بود و این محدودیت‌ها بسیاری از کسب و کارها و مشاغل به‌ویژه مشاغل آزاد را با ضررهای قابل‌توجهی رو به رو کرده است.

این ویروس بی‌رحم به مشاغلی نظیر آرایشگاه‌ها، مراکز تفریحی، باشگاه‌های ورزشی، فست فود و رستوران، تالارهای پذیرایی، هتل‌ها و استخرها ضربه سهمگینی زده است به‌طوری که بسیاری از افراد مشاغل در این صنف‌ها بیکار و مجبور به تعدیل نیرو و یا تعطیل شدند.

شناسایی 25585 مبتلا به کرونا در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان از بستری شدن 31 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید- 19 در 24 ساعت گذشته در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 25 هزار و 585 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان گفت: در 24 ساعت گذشته (از پانزدهم الی شانزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 31 بیمار مثبت جدید مبتلا به کرونا در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به شش هزار و 15 نفر رسیده است و 19 هزار و 570 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانایی بیان کرد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید-19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه به پنج هزار و 96 نفر رسید.

وی همچنین از افتتاح مراکز واکسیناسیون کووید-19 در شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار خبر داد و افزود: این مراکز با همکاری آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان بیان کرد: هر مرکز دارای هشت ایستگاه است و همه تمهیدات اورژانسی و درمانی در این مراکز اندیشیده شده است.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و عمل به شعار «در خانه ماندن» در شرایط کنونی بهترین راهکار مقابله با شیوع کرونا است.

انتهای پیام/363/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار