کد خبر: ۱۶۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
گروه استان‌ها- مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مجموع دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر از سال ۹۸ تاکنون ۲.۵ برابر شده و سایر سطوح نیز افزایش بیش از ۲ برابری داشته اند.

علیرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بیرجند  اظهار داشت: دو مرحله متناسب سازی و افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان موجب بهبود قابل توجه معیشت بازنشستگان شده است و اگر منابعی باشد هیچ‌ تردید و مضایقه ای برای افزایش نداریم و از حداکثر ظرفیت برای بهبود خدمت رسانی به بازنشستگان و کارگران استفاده می شود.

وی افزود: مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان در مردادماه 99 و با فاصله یک هفته پس از ابلاغ مصوبه مجلس اجرا شده است و با اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از یک و نیم برابر مجموع پرداختی اسفندماه سال 99 نخواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 385 هزار و 946 نفر در استان زیر چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی هستند بیان کرد: از این تعداد بیش از 25 هزار و 956 نفر مستمری بگیر بوده که مشمول طرح متناسب سازی حقوق قرار گرفته اند.

محمدی به خدمات درمانی سازمان اشاره و تصریح کرد: هزینه خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی در شهرهای فاقد مرکز درمانی تامین اجتماعی برای همه بیمه شدگان و در همه مناطق کشور برای افراد بالای 65 سال رایگان است و تامین اجتماعی کل هزینه بستری را برعهده گرفته است.

وی توسعه خدمات غیر حضوری و کاهش مراجعات مردم به شعب تامین اجتماعی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای طرح 3070 برای ارائه غیر حضوری 30 خدمت و کاهش 70 درصدی مراجعات مردم، باعث کاهش ازدحام در شعب تامین اجتماعی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: خدمات غیرحضوری که ارائه شده است را دائما بررسی می‌کنیم تا اشکالات احتمالی را در اسرع وقت رفع کنیم و همچنین تلاش داریم برای این خدمات به زودی به جایی برسیم که ارائه این خدمات دیگر در شعب متوقف شود.

انتهای پیام/255/ ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار