کد خبر: ۱۶۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
ارتش میانمار با مقصر شناختن دولت اتحاد ملی در بمب گذاری‌ها، حملات خمپاره‌ای و قتل در این کشور، این حزب را یک گروه تروریستی نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از روی کار آمدن ارتش میانمار از طریق کودتا و کنار گذاشتن دولت این کشور در اول فوریه این کشور دستخوش ناآرامی و آشوب شده است. در روزهای اخیر نیز اخباری مبنی بر بمب گذاری و حمله شبه نظامیان به نیروهای ارتش میانمار مخابره شده که ارتش مخالفان را مسئول این اقدامات معرفی کرده است.

تلویزیون ملی میانمار با خطاب قرار  دادن دولت اتحاد ملی اعلام کرده : آنها مسئول این همه تروریسم در نقاط مختلف کشور هستند.

تلاش های آسه آن برای کمک به بازگشت صلح به این کشور نیز تاکنون بی نتیجه بوده است. در آخرین موضع گیری ارتش، نظامیان اجازه ورود فرستاده آسه آن به این کشور به بهانه ناآرامی را صادر نکرده و گفته‌اند پس از بازگشت ثبات به میانمار، آسه آن می تواند گروهی را برای بررسی اوضاع به این کشور اعزام کند.

ماه میلادی گذشته، اعضای لیگ ملی برای دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی تشکیل «دولت وحدت ملی» را اعلام کردند. آنها این دولت را یک دولت مشروع توصیف می کنند که توسط مرم میانمار برگزیده شده است.

روز چهارشنبه، آنها تشکیل واحدی را با نام «نیروی دفاع مردم» اعلام کردند و به گفته آنها، از مردم در برابر سرکوب نظامیان حفاظت می کند.

طبق قانون ضد تروریسم میانمار، افرادی که با گروه هایی که تروریست طبق بندی شوند در تماس باشند، مجازات خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: میانمار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار