کد خبر: ۱۶۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
این روزها یکی از پرسش‌های متداول مردم، آگاه شدن از نحوه دریافت واکسن کرونا است، به رغم اطلاع‌رسانی‌های متعدد، همچنان برخی از هموطنان در اولویت دریافت واکسن، نمی‌دانند چه باید بکنند.
 
سالمندان چگونه برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند؟
 
به گزارش مهر، آنچه از مشاهدات میدانی در برخی شهرها به خصوص کلانشهر تهران شاهد هستیم، تجمع و ازدحام برای تزریق واکسن است. در حالی که مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با  کرونا به دفعات عنوان کرده‌اند که انجام واکسیناسیون بر اساس اولویت‌های اعلامی است.
 
جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، با بیان اینکه حدود یک میلیون و صد هزار نفر در کشور بالای ۸۰ سال هستند، گفت: واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال موجود است و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
 
وی افزود: برای واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا منتظر ورود واکسن هستیم و به محض ورود واکسن، تزریق برای این گروه سنی آغاز خواهد شد.
 
تبریزی با بیان اینکه حدود ۸۴۰ هزار نفر بالای ۷۵ سال و تا ۸۰ سال داریم و یک هفته برای واکسیناسیون این افراد زمان در نظر گرفتیم، گفت: دو روز اول پیامک می‌زنیم به این افراد و بعد از آن درخواست می‌کنیم افرادی که برای آن‌ها پیامک ارسال نشده به پایگاه اینترنتی (www.salamat.gov.ir) مراجعه و ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام دو روز بعد برای آن‌ها پیامک ارسال می‌شود و زمان و مکان واکسیناسیونشان اعلام خواهد شد.
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، تاکید کرد: طبق برنامه واکسیناسیون جلو می‌رویم و با توجه به ظرفیتی که وجود دارد از افراد برای انجام واکسیناسیون دعوت می‌کنیم.
 
ایاد بهادری منفرد معاون امور بهداشتی دانشگاه علووم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با روند نوبت دهی واکسن کرونا و نحوه مراجعه گروه‌های در اولویت، گفت: ثبت اطلاعات افراد در سامانه salamat.gov.ir برای دریافت واکسن الزامی است.
 
وی با عنوان این مطلب که فرایند نوبت دهی و واکسیناسیون گروه‌های در اولویت از طریق سامانه ثبت واکسیناسیون انجام می‌شود، افزود: این سامانه به منظور تعیین زمان و نوبت تزریق واکسن بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه‌های مختلف سنی راه اندازی شده است که در حال حاضر افراد بالای ۸۰ سال و متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن در اولویت قرار دارند.
 
بر همین اساس، سالمندان بالای ۸۰ سال اعم از ثبت شدگان یا ثبت نشدگان در سامانه سیب، برای دریافت نوبت واکسن می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند. پس از ثبت نام در سامانه، در طی چند روز، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به تلفن همراه فرد ثبت نام شده ارسال خواهد شد.
 
مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با  کرونا، با اشاره به تجمع و ازدحام سالمندان در برخی از مراکز واکسیناسیون، بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند که واکسیناسیون هموطنان، به مرور برای گروه‌های مختلف سنی مختلف انجام می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار