کد خبر: ۱۶۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کمیته پزشکی شورای وحدت و شورای ائتلاف در بیانیه ای مشترک که به امضای جمع کثیری از اعضای ارزشی و انقلابی جامعه پزشکی رسیده از آیت الله رئیسی برای ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری دعوت بعمل آوردند.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم،‌ کمیته پزشکی شورای وحدت و شورای ائتلاف در بیانیه ای مشترک که به امضای جمع کثیری از اعضای ارزشی و انقلابی جامعه پزشکی رسیده از آیت الله رئیسی برای ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری دعوت بعمل آوردند.

محمد حسین نیک نام، رئیس کمیته پزشکی شورای وحدت با بیان ابعاد اهمیت حضور آقای رییسی در صحنه انتخابات پیش رو گفت: با هدف به نتیجه رسیدن گفتمان انقلابی و عدالتخواه در قوه مجریه و در راس آن انتخاب رئیس جمهور انقلابی و تحول خواه و ارزشی، دعوت از جناب آقای رئیسی در دستور کار کمیته پزشکی شورای وحدت قرار گرفت. از سوی دیگر با توجه به اینکه شایسته است همه ظرفیت نیروهای انقلاب و اصولگرا در خدمت این هدف قرار گیرند، در هماهنگی با کمیته پزشکی شورای ائتلاف این اقدام به شکل مشترک انجام شد که از همه عزیزانی که در این رابطه دست وحدت و همکاری به یکدیگر دادند تشکر کنیم. 

متن این بیانیه که به امضای جمع کثیری از آحاد جامعه پزشکی رسیده و در حال امضا شدن است به شرح ذیل است:

جناب آیت الله آقای سید ابراهیم رئیسی(دامت توفیقاته)

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و توفیق روزافزون برای جنابعالی؛

همان طور که مستحضر هستید نظام جمهوری اسلامی بعد از  چهار دهه وارد فضای جدیدی شده است. تحولات منطقه و جهانی در کنار اقدامات خصمانه دشمنان که سر از  آستین تحریم علیه کشورمان و ایجاد جنگ و تفرقه در منطقه برآورده است نشان از حساسیت انتخابات اخیر دارد. امروز بیش از هر زمان دیگری بازگشت به آرمان‌های انقلاب و بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی به خصوص «عدالت» در جامعه مورد نیاز است.

متأسفانه دولت در 8 سال اخیر با گره زدن همه امور کشور به تحریم‌ها، عملاً ظرفیت داخلی کشور را با خود تحریمی به انزوا برد. عدم استفاده از نیروی عظیم جوانان توانمند و با انگیزه کشور باعث فرصت سوزی شد. از سوی دیگر نابسامانی و تبعیض در توزیع منابع، رانت‌خواری و ویژه‌خواری، عدم مبارزه با مفسدان اقتصادی و بی‌توجهی به مستضعفین جامعه در این دوره گسترش یافته است. تورم و گرانی لجام گسیخته، رکود، کاهش قدرت خرید، بیکاری، افزایش سن ازدواج، گسترش آسیب های اجتماعی و بحران هایی چون تعطیلی کارخانجات از مشکلات ایجاد شده در سال‌های اخیر بوده است که شرایط را بر مردم به خصوص طبقات ضعیف و مستضعفین بسیار سخت کرده است.

در حوزه سلامت، به رغم اقدامات صورت گرفته در هشت سال اخیر و با وجود صرف هزینه‌های زیاد در این حوزه، نه فقط دستاورد های همه جانبه ای در حوزه سلامت حاصل نشده بلکه با اتلاف زمان، نظام سلامت کشور را از شرایط مورد انتظار دور کرده است ، اتفاقات اخیر در کنترل کرونا نیز تأییدی است بر ضرورت سرعت بخشیدن در رفع نابسامانی های  نظام سلامت و مواجهه با مشکلات و مسائل پیش رو و اصلاح آنها.

جبهه انقلاب بیش از هر موقعیتی امروزه به وحدت و اجماع گفتمانی نیازمند است. تجارب چند سال گذشته نشان می‌دهد عدم اجماع نیروهای انقلاب می‌تواند زمینه را برای رأی آوردن افرادی ایجاد کند که سرنوشت نامعلومی را برای کشور رقم خواهند زد. نظر کارشناسان بر این باور است که سیاست‌های کلان نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ظرفیت‌ها و فرصت‌های بزرگی برای حل مشکلات کشور دارند. با استفاده از ظرفیت‌های سند گام دوم انقلاب و حول محور‌های عقلانیت، عدالت، معنویت، وحدت در راستای تشکیل دولت تمدن ساز  می‌توان با ایجاد همبستگی اجتماعی زمینه را برای بهبود وضعیت اقتصادی جامعه فراهم کرد. به علاوه رویکرد اقتصاد مقاومتی ظرفیت‌های کشور را در مقابله با تحریم‌ها و در راستای تأمین عدالت بسیج خواهد کرد.

به نظر می‌رسد عملکرد جنابعالی در حل مشکلات اقتصادی و واحدهای تولیدی، رسیدگی به محرومین و مستضعفین و رویکرد جنابعالی در جهت افزایش سرمایه اجتماعی امکان اجماع حداکثری را فراهم خواهد ساخت و نیروهای انقلاب را حول یک پرچم واحد گرد خواهد آورد.

از سوی دیگر با توجه به اینکه در چند سال اخیر شاهد موارد متعددی از تضییع حقوق جامعه پزشکی و مدافعان از جان گذشته نظام سلامت بوده ایم و با شناختی که از روحیات و عملکرد عدالت طلبانه و ظلم ستیزانه جنابعالی داریم و همچنین عملکرد در خور تقدیر شما در دفاع از حقوق این قشر دلسوز و فداکار جامعه در جایگاه فعلی مدیریتی شما، امید ایجاد تحول در وضعیت این قشر فرهیخته و دلسوز و فراهم آمدن شرایط مناسب برای بالندگی و شکوفایی و خدمتگزاری هر چه موثرتر این قشر با حضور جنابعالی در راس مدیریت دستگاه اجرایی کشور ، وجود دارد.

لذا، بدینوسیله اعضای کارگروه سلامت شورای وحدت نیروهای انقلاب و همچنین اعضای کارگروه سلامت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ، ضمن احترام به همه افراد حاضر در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از جنابعالی به دلیل توان اجماع و جذب آرای حداکثری و نیز شرایط و صلاحیت‌ها و توانمندی‌های اجرایی و سیاسی برای کاندیداتوری دعوت به عمل می‌آورند . امیدواریم در سایه توجهات خاص امام عصر(عج) و تحت رهبری امام خامنه‌ای گام‌های بلندی در راستای عزت و سربلندی ایران اسلامی برداشته شود»

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار