کد خبر: ۱۶۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
به دنبال تداوم درگیری ها در سرزمین های اشغالی فلسطین، وزیر امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای در مجلس سنای این کشور، خواستار خویشتن‌داری طرف های درگیر در غزه شد.

به گزارش برنا به نقل از تارنمای رسمی وزارت خارجه فرانسه، "ژان ایو لودریان" وزیر امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای با اشاره به درگیری ها نظامی بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین ضمن ابراز نگرانی از وضعیت خاورمیانه آن را ثمره فقدان چشم انداز سیاسی دانست که به درازا انجامیده و بر خشونت ها افزوده است.

وی در عین حال بر لزوم استقرار حیات توام با صلح و امنیت دو کشور در کنار هم تاکید کرده است.  
لودریان در بیانیه خود با اشاره به اینکه در کمتر از ۱۵ سال، نوار غزه سه درگیری خونین را تجربه کرده، از طرفین درگیری خواست با خویشتنداری به خشونت هایی که قربانیان آن غیرنظامیان هستند، خاتمه بخشند.
وزیر امور خارجه فرانسه همچنین بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و مسجد الاقصی، پرتاب راکت های مقاومت فلسطین به اسرائیل و تل آویو را محکوم کرده و آن را اقدامی مغایر با حقوق بین الملل توصیف کرد!.  
لودریان در بخش هایی از بیانیه خود به ناچار با محکوم کردن استعمار که مغایر حقوق بین الملل است، تهدید به اخراج اجباری ساکنان فلسطینی در بیت المقدس شرقی به ویژه در «شیخ جراح» را مصادیقی از آن دانست.  

 

برچسب ها: فرانسه ، فلسطین ، اسرائیل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار