کد خبر: ۱۶۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
گروه استان‌ها _ سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: مرد جوانی که هنگام کوهنوردی در ارتفاعات دربند منطقه پس قلعه دچار سانحه شده بود با تلاش نیروهای امداد نجات هلال احمر شمیرانات نجات یافت.

جمال شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شمیرانات, با اشاره به نجات یک کوهنورد در ارتفاعات اظهارد  داشت : با اطلاع گزارش مردمی به پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند مبنی بر حادثه سقوط کوهنورد جوان در ارتفاعات دربند از پله‌های مسیر پس قلعه و ارتفاع بیش از 10 متر این گزارش در فهرست عملیات امداد و نجات هلال احمر شمیرانات ثبت شد.

وی افزود: باتوجه به اهمیت نوع حادثه بلافاصله یک تیم 6 نفره از نجاتگران کوهستان پایگاه امداد و نجات دربند جهت امدادرسانی به مصدوم به منطقه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات در ادامه گفت: نجاتگران بلافاصله در محل حادثه حضور داشته و ارزیابی‌های اولیه و اقدامات پیش بیمارستانی و کنترل خونریزی به دلیل جراحات وارده بر اثر سقوط از ارتفاع برای مصدوم در محل انجام شد.

 شریفی تصریح کرد : امدادگران جمعیت هلال احمر شمیرانات بعداز چند ساعت تلاش وامدادرسانی مصدوم حادثه دیده که مرد جوانی 35ساله بود،پس از تثبیت فیزیکی به درمانگاه پایگاه امدادونجات دربند، جهت اعزام به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات در پایان خاطر نشان: شهروندان بدون اطلاع در مناطق کوهستانی قرار نگیرند و حتما به صورت گروهی و با همراه راهنما و تجهیزات ایمنی اقدام کنند.

انتهای پیام/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار