کد خبر: ۱۶۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
سخنگوی سازمان غذا و دارو به برخی اظهارات مبنی بر گم شدن ۲۰۰هزار یا چندصدهزار دُز واکسن وارداتی کرونا پاسخ داد.



به گزارش سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور ضمن تکذیب ادعای گم شدن چند صدهزار دُز واکسن وارداتی کرونا گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد، حتی کسر کوچکی از آن هم صحت ندارد و متاسفانه به نظر می‌رسد این رفتار و گفتار بی‌پایه و اساس و ادعاهای واهی در برخی عادی شده است.
جهانپور افزود: موضوع گم شدن ۲۰۰هزار یا صدهزار دُز واکسن موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و جای شگفتی است که فردی از تریبون رسمی یا به عنوان نماینده ملت چنین تخلف و جرم آشکار و بزرگی را قبل از آنکه از طریق مراجع نظارتی و قضایی پیگیری کند، صرفا به مصاحبه اکتفا کرده و در مورد آن به راحتی صحبت می‌کند. وی تاکید کرد: این موضوع کذب محض است و همه ساز و کارهایی که در مسیر واردات و توزیع واکسن‌اندیشیده شده از جمله رصد هوشمند با سامانه‌های «تی تک» و سامانه‌های چهارگانه بهداشتی، نه تنها مانع از نشت واکسن به بازار سیاه شده، بلکه تخلفات احتمالی دیگر را هم به حداقل ممکن کاهش داده است. رئیس‌مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: انتظار می‌رود افراد، اظهارنظرهای مسئولانه در این زمینه داشته باشند و قبل از پذیرش هر ادعایی، مستندات آن را طلب و ملاحظه کنند و حداقل با کارشناسان امر مشورت کرده و بعد این چنین بی‌پروا ادعا و اظهار نظر کنند. ادعاهای بی‌پایه و اساس در این زمینه ثمره‌ای جز تشویش اذهان عمومی و مخدوش کردن نابه جای چهره نظام و نظام سلامت و در نهایت بی‌اعتبار شدن نهادها و یا رسانه‌هایی که این افراد بدانجا مرتبط هستند، نخواهد داشت.
 ورود حدود ۳ میلیون دُز واکسن دیگر به کشور
 تا پایان اردیبهشت
جهانپور گفت: مصرانه انتظار داریم افراد در اظهار نظر پیرامون موضوع راهبردی مثل واکسن که امروز یک مسئله ملی است، مسئولانه‌تر رفتار کنند و حداقل‌های اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای را در این زمینه مد نظر قرار دهند.
به گفته وی، تا پایان اردیبهشت ماه حدود سه میلیون دُز واکسن دیگر وارد کشور خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار