کد خبر: ۱۶۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت :

سلامت نیوز:بیش از 14ماه است که از شیوع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد و حالا همه کشورهای جهان علاوه بر تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد فاصله فیزیکی و رعایت قرنطینه‌ها، چشم امید به تزریق واکسن دارند تا از آمار مرگ و میر و مبتلایان به کرونا بکاهند؛ براساس گزارش دیروز وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۴۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۴۲ هزار و ۹۵۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۵۶ هزار و ۵۹۸ دوز رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،در این میان یکی از سازمان‌هایی که مسئول واردات واکسن کرونا به کشور تعیین شده، جمعیت هلال احمر است، از این‌رو برای اطلاع از روند ورود و چگونگی تزریق واکسن کرونا با دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت‌و‌گویی کرده‌ایم که می‌خوانید.

با توجه به اینکه روند واکسیناسیون برای برخی از گروه‌های هدف و پرخطر انجام شده است، شما وضعیت واکسیناسیون در کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به تعداد محدود تولیدکنندگان واکسن و میزان بالای تقاضا، کشور ما هم به مانند بسیاری از کشورهای دیگر با شیب ملایمی واکسیناسیون را شروع کرده است، اما امیدواریم در خرداد ماه و تیرماه سال‌جاری با همکاری وزارت بهداشت و درمان که زحمات بسیار زیادی در این خصوص داشته، بتوانیم با ورود واکسن‌های خارجی و تولیدات داخلی به سرعت جامعه را واکسینه کنیم.

در کل می‌توان گفت که شاید در حال حاضر وضعیت مناسب نباشد اما در مقایسه با کشورهای منطقه چندان فرقی با سایرین دیده نمی‌شود.گشایش‌هایی هم که فراهم می‌شود قطعاً مشکلات را کمرنگ می‌کنند. ما ورود ۴۰۰ هزار دوزی و یک میلیون دوزی داشتیم که خیلی از کشورها چنین وارداتی نداشتند و به نوعی بی‌سابقه بوده است.

خیلی از افراد جامعه معتقدند با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و جهش ویروس‌های جدید این بیماری باید روند تزریق واکسن سرعت بگیرد تا ایمنی بیشتری در جامعه ایجاد شود.در این باره چه نظری دارید؟

خوشبختانه کشور ما سابقه طولانی در امر تولید واکسن دارد و امیدواریم در خردادماه و تیرماه واکسن شرکت‌های تولید داخلی به میزان مورد نیاز تولید شود، چنانچه این اتفاق بیفتد ما مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و سرعت تزریق واکسیناسیون شتاب بیشتری خواهد گرفت و تعداد کثیری از مردم جامعه واکسن را دریافت خواهند کرد و به‌دنبال آن هم درگیری‌های شدیدی که این بیماری برای مردم ایجاد کرده، کاهش پیدا می‌کند و جامعه به سمت امنیت جسمی و روانی بالاتری سوق پیدا کرده و از شدت نگرانی‌ها نیز کاسته خواهد شد و در نهایت هم خوی وحشی بیماری مهار شده و تنها مانند یک سرماخوردگی عمل خواهد کرد.یکی از مطالبات مردم در مقابله با بیماری کرونا اثربخشی واکسن‌ها و کیفیت آن است، واکسن‌هایی که شما وارد می‌کنید به لحاظ کیفی در چه سطحی قرار دارند و نتایج اثربخشی آنها چطور بود؟

سلامت مردم برای نظام، وزارت بهداشت و درمان و همین طور برای جمعیت هلال احمر کشور در اولویت کامل قرار دارد. تمام واکسن‌هایی که وارد کشور می‌شود، تأییدیه سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان را دارند؛ بنابراین مردم به هیچ عنوان نباید نگرانی بابت کیفیت واکسن‌های توزیع شده داشته باشند و با خیال راحت از واکسن‌های در دسترس استفاده کنند تا بتوانیم هرچه سریع‌تر این بیماری مهلک را مهار کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار