کد خبر: ۱۶۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

سلامت نیوز:یک پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: اگر میزان ریزش مو در افراد بیش از ۱۰۰ تار در روز باشد، می‌توان گفت فرد دچار ریزش مو است، سه علت شایع برای ریزش مو در افراد وجود دارد که راه درمان هر کدام از علت‌ها نیز متفاوت است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،عاطفه شجری در خصوص علت‌های ریزش مو در افراد، اظهار کرد: در ناحیه سر هر انسان به‌طور متوسط ۱۰۰ هزار تار مو وجود دارد، به‌طور عادی روزانه ۴۰ تا ۱۰۰ تار موی انسان دچار ریزش می‌شود که این میزان ریزش مو کاملا طبیعی است و جبران می‌شود.


این پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: اگر میزان ریزش مو در افراد بیش از ۱۰۰ تار در روز باشد، می‌توان گفت فرد دچار ریزش مو است، ریزش مو در افراد دلایل متعددی دارد که باید به هر کدام از این دلایل به‌صورت جداگانه بپردازیم.


وی شایع‌ترین علت ریزش مو را ریزش موی ارثی یا "آندروژنتیک" در زنان و مردان عنوان کرد و گفت: این نوع ریزش مو در مردان کمی بعد از سن بلوغ و در زنان اندکی با تاخیر آغاز می‌شود و عموما زمینه‌های ارثی و ژنتیکی در آن مطرح و علت آن نیز هورمون مردانه تستوسترون است.


این پزشک با تاکید بر اینکه درمان ریزش موی ارثی تا حدودی دشوار است، ادامه داد: زیرا نمی‌توان در این موضوع ژن بیماری را از بین برد، اما می‌توان با تجویز داروهایی از جمله فیناستراید از ریزش بیش‌تر موها جلوگیری و رشد مجدد برای آن ایجاد کرد.


این پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی در ادامه با اشاره به اینکه " تلوژن افلوویوم" یکی دیگر از انواع ریزش مو در افراد است، گفت: عموما این نوع ریزش مو بر اثر استرس در افراد به وجود می‌آید، این استرس از طریق انواع بیماری‌ها، کمبود ویتامین‌های گروه B، D و Z، بیماری تیروئید و در حال حاضر بیماری کرونا در فرد ایجاد می‌شود که پس از برطرف شدن زمینه بیماری در طول مدت دو تا شش ماه این مشکل ریزش مو برطرف خواهد شد.


وی افزود: ریزش موی "آلوپسی آره آتا" نوع دیگری از ریزش مو در افراد است که در این نوع ریزش مو به‌صورت سکه‌ای در ناحیه سر ایجاد می‌شود و بیش‌ترین علت این نوع ریزش مو مربوط به سیستم ایمنی که علیه فولیکول مو اتفاق می‌افتد، است، این نوع ریزش مو می‌تواند ابروها و مژه را نیز درگیر کند.


این پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی یادآور شد: ریزش موی آلوپسی آره آتا بسیار مشکل است، اما گاهی نیز این مشکل به‌طور خوبی تا در طی چند ماه برطرف می‌شود.


وی در پایان گفت: عموما علت مراجعات افراد به مطب و کلینک‌های پوست و مو برای بحث ریزش مو همین علل شایع است، امروزه با پیشرفت علم در کنار درمان دارویی می‌توان از کمک درمان‌های از جمله مزوتراپی، PRP و لیزرهای کم‌توان به درمان ریزش مو سرعت بخشید.

برچسب ها: ریزش مو ، درمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار