کد خبر: ۱۶۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
سه نفر مفقودی پس از ۴۰ ساعت عملیات جست‌وجو توسط نجاتگران هلال‌احمر آرادان پیدا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: پس از گذشت ۴۰ ساعت عملیات جست‌وجوی مستمر توسط عوامل این جمعیت برای یافتن سه نفر جوان که در ارتفاعات منطقه لزوره آرادان مفقود شده بودند، نجات یافتند.

مظفر محمدخانی توضیح داد: با اعلام مفقودی سه نفر در منطقه لزوره آرادان بلافاصله تیم‌های جست‌وجو و نجات هلال‌احمر آرادان به منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: به علت بارش‌های زیاد و جاری شدن سیل در منطقه متأسفانه امکان دسترسی به این عزیزان میسر نشد، در روز بعد یعنی جمعه نیز تیم‌ها جهت جست‌وجو و نجات اعزام شدند که باز هم موفق به یافتن مفقودان نشدند و عملیات امداد بی‌نتیجه ماند.

محمدخانی با اشاره به اینکه شدت سیل اجازه عملیات را به‌صورت زمینی نمی‌داد، گفت: از سازمان امداد و نجات درخواست بالگرد امدادی کردیم و با اعزام تیم‌ها هم به‌صورت زمینی با دو دستگاه موتورسیکلت امدادی و هم به‌صورت هوایی با بالگرد نسبت به جست‌وجو در منطقه مذکور اقدام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: بالاخره پس از ۴۰ ساعت جست‌وجوی نجاتگران هلال‌احمر در سه مرحله مفقودان پیدا شده و توسط بالگرد به منطقه امن منتقل شدند.

محمدخانی افزود: در حین جست‌وجو چهار نفر دیگر نیز که در محاصره سیل قرار داشتند، توسط نجاتگران هلال‌احمر و یک نفر توسط بالگرد به منطقه امن منتقل شدند.

وی اظهار کرد: در این عملیات یک بالگرد امدادی، چهار دستگاه خودروی امدادی و دو دستگاه موتورسیکلت امدادی به همراه ۱۵ امدادگر و نجاتگر حضور داشتند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار