کد خبر: ۱۶۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از ادامه روند کاهش بستری‌‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: میزان بستری‌های کرونایی در این استان از ۱۲۰ نفر در شبانه‌روز به ۷۰ نفر رسیده است.

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با تأکید بر رعایت پروتکل بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها بیش از 65 درصد از ابتلا به بیماری کرونا به سبب دورهمی‌های خانوادگی و حضور در تجمعات بدون رعایت پروتکل بهداشتی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به وضعیت مبتلایان به کرونا در استان تصریح کرد: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس 90 مورد جدید ابتلا در 24 ساعت گذشته شناسایی شده که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به حدود 40 هزار نفر رسیده است

وی با بیان اینکه بستری‌‌ها در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان رو به کاهش است گفت: میزان بستری‌های کرونایی در این استان از 120 نفر در شبانه‌روز به 70 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از تعداد موارد جدید در استان 70 نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به  اینکه تعدادی از بیماران جدید به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و در منزل قرنطینه شدند افزود: این افراد تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی آنان در منزل قرنطینه هستند.

کشمیری با اشاره به ثبت فوت 5 نفر دیگر به سبب ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته 5 بیمار کرونایی دیگر شامل 3 مرد و 2 زن با سابقه بیماری زمینه‌ای در سنین 58 تا 67 در بیمارستان‌های استان بوشهر فوت کرد که بر این اساس تعداد فوتی‌ها به یک‌هزار و 105 نفر رسید.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به بستری 41 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خاطر نشان کرد: اکنون 14 بیمار کرونایی استان بوشهر در وضعیت حاد قرار دارند و با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، به تغییر رنگ‌بندی در شهرستان‌های 10 گانه استان پرداخت و افزود: طبق رنگ‌بندی جدید از امروز شهرستان دیلم و جم از وضعیت نارنجی به زرد و شهرستان عسلویه از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد و اکنون 3 شهرستان دیلم، جم و دیر در شرایط زرد و 7 شهرستان بوشهر، دشتستان، گناوه، تنگستان، دشتی، کنگان و عسلویه نارنجی هستند.

انتهای پیام/190/ ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار