کد خبر: ۱۶۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
گروه استان‌ها- استاندار سمنان گفت: نقض محدودیت‌های هوشمند کرونایی از سوی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای انجام تبلیغات انتخاباتی تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان، علیرضا آشناگر در حاشیه برگزاری جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: استان سمنان به لحاظ شیوع ویروس کرونا و تعداد افراد مبتلا و بستری کرونایی در سیر نزولی قرار گرفته است.

وی روند نزولی سرایت ویروس کرونا و ابتلا به این ویروس را در استان سمنان بسیار شکننده عنوان کرد و بر مراقبت شرایط موجود تأکید کرد و افزود: غفلت مردم و مسئولان ممکن است منجر به گسترش و بازگشت به روند صعودی این ویروس شود.

استاندار سمنان با رضایت‌بخش دانستن شرایط موجود استان سمنان به لحاظ شیوع کرونا ضمن بیان اینکه سمنان جزو استان‌های رده بالای کشوری از حیث رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی است گفت: آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا نیز در استان سمنان کاهش یافته است.

آشناگر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن در شرایط کرونایی باید در کنار برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مردم به موضوع مهم حفظ سلامت مردم توجه شود.

وی با تأکید بر توجه جدی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها به موضوع حفظ سلامت مردم گفت: باید این دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز همچون دیگر اقشار مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجهی ویژه داشته باشند.

استاندار سمنان به ورود یکی از شهرداری‌های استان سمنان به مرحله تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: این شهرداری با عنوان افتتاح پروژه‌ها زمینه تجمع مردم را در شرایط کنونی کرونایی فراهم کرده است که مغایر با دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا است؛ بنابراین این اقدام تخلفی آشکار است و پس از بررسی‌های لازم برخورد جدی و قانونی با شهردار این شهرداری در دستور کار قرار می‌گیرد.

آشناگر در مورد روند تزریق واکسن در استان سمنان گفت: تزریق واکسن گروه‌های سنی در این استان بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سه شهرستان سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان استان اعم از سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدی‌شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/363/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار