کد خبر: ۱۶۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ اردیبهشت) خبر داد و گفت: رگبار باران در ۱۲ استان کشور ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ اردیبهشت) خبر داد و گفت: رگبار باران در ۱۲ استان کشور ادامه دارد.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده


صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۲۵ اردیبهشت) در استان‌های تهران، البرز، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، شمال و شرق فارس، غرب یزد، کرمان و ارتفاعات استان‌های سمنان، مازندران و گلستان به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد، گفت: طی فردا (۲۶ اردیبهشت) در ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و طی روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت) در غرب اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی طی ساعت بعد ازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۶ و ۲۷ اردیبهشت) در نیمه شمالی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم است، اظهارکرد: طی روز سه‌شنبه (۲۸ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی رگبارو رعد و برق، وزش باد و کاهش موقت دما دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۹ و ۳۰ اردیبهشت) در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. سایر مناطق کشور نیز جوی آرام و پایدار خواهد داشت.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۶ اردیبهشت) صاف، در بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت) نیز صاف در بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



برچسب ها: هواشناسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار