کد خبر: ۱۶۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: من صنعت نفت را از ملی شدن به مردمی شدن تبدیل کنم. مردم باید سهامدار شرکت ملی نفت باشند تا از افزایش قیمت نفت بهره مند شوند.

یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: من صنعت نفت را از ملی شدن به مردمی شدن تبدیل کنم. مردم باید سهامدار شرکت ملی نفت باشند تا از افزایش قیمت نفت بهره مند شوند.

مردم باید سهامدار شرکت ملی نفت باشند


سید شمس الدین حسینی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور بویژه در عرصه اقتصادی خدمت ملت اعلام آمادگی کرده ام. حتما جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای زیادی داشته است، ولی کاستی های فراوانی هم وجود دارد که بیشترین کاستی ها در بخش اقتصادی است.

وی ادامه داد:من سی سال است عمر خود را صرف آموختن علم اقتصاد کرده ام. مقامات سیاسی که عمدتا فاقد دانش لازم در عرصه اقتصادی بوده اند با نگاه های سیاسی امور را اجرا کرده اند که شرایط موجود حاصل آن اقدامات است.
وی ادامه داد: هر سال کشور را با بدهی بیشتر و قرض از سیستم بانکی و مردم اداره می کنیم و هر سال قرض دولت بیشتر می شود. شاهد رشد نقدینگی هستیم. ما هیچ گاه در این سال ها از رکود خارج نشده ایم و شاهد تورم نقطه به نقطه پنجاه درصدی هستیم. درآمد سرانه ملی 34 درصد کاهش یافته است و این یعنی کوچک شدن سفره مردم. نابرابری هم در این سال ها افزایش یافته است.

وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد همچنین با بیان اینکه وقتی مشکلات کشور، اقتصادی است پس باید مردم به اقتصاددان مراجعه کنند، تصریح کرد: مسایل اقتصادی کشور را درک می کنم. تجربه زیادی زمینه مسایل اقتصادی دارم و هدف اصلی من اصلاح امور اقتصادی است. نظام حکمرانی اقتصادی کشور باید تغییر کند. مردم باید در ثروت و درآمد کشور سهیم باشند. من صنعت نفت را از ملی شدن به مردمی شدن تبدیل می کنم. مردم باید سهامدار شرکت ملی نفت باشند تا مردم از افزایش قیمت نفت بهره مند شوند. صندوق ثروت ملی را ایجاد می کنم.

حسینی در پایان گفت: برای اصلاح سیستم تامین مالی کشور ، تکمیل طرح هدفمندی یارانه ها، تامین مالی مسکن مهر برنامه دارم.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار