کد خبر: ۱۶۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵

به گزارش شفاف، برخی اخبار امروز (۲۵ اردیبهشت ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

«گاردین» در گزارشی با عنوان «جنگ داخلی» نوشته است: گروه‌های یهود راست تندرو با جوانان عرب، به جنگ خیابانی روی آورده‌اند. شهردار «لود» حادثه‌های شهر را جنگ داخلی می‌خواند. شهری با خودروهای سوخته، پلیس مسلح و خیابان‌های پر از سنگ. رژیم اشغالگر، همچنان خانه‌های غزه را بمباران می‌کند.

«ال پایس»، روزنامه اسپانیایی نیز نوشته است: تیگره را جنگ پاره پاره کرده است. در تیگره هم جنگی تمام‌عیار به پا است. اجساد در خیابان‌ها مانده‌اند و بیداد تجاوز در شهر و روستا است.

_ «اکونومیست» نوشت: حماس و رژیم اشغالگر، پس از تنش های بیت‌المقدس رو به جنگ تمام‌عیار گذاشته‌اند. ده‌ها تن قربانی برخوردهای خونین شدند. با این همه، هنوز آشکار نیست که این چرخه خشونت کی به پایان می‌رسد.

«گاردین» نوشته است: سازمان ملل هشدار داد، برخوردها به نظر مهارنشدنی هستند. اکنون حمله‌های هوایی و آتش موشک‌ها،  پس از جنگ جهانی ۲۰۱۴ فاجعه‌ ترین خشونت‌ها محسوب می‌شوند.

«فایننشال تایمز» نیز نوشته است: موشک‌های حماس تا قلب سرزمین اشغالی رسیدند. ده‌ها کشته، حاصل این یورش به اعماق آن سرزمین است.

_ از سوی دیگر «ال پائیس» در گزارشی نوشته است: لیز چینی، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، آخرین نیش را به جمهوری‌خواهان زد و از قدرت پایین آمد. چینی گفت دیگر هرگز باز نمی‌گردد. او در آخرین سخنان، ترامپ را یک «تهدید» علیه آمریکا خواند. منتقدانِ این کنار گذاشته شدن، می‌گویند: چینی حقیقت را گفت و کنار گذاشته شد. این هشداری است که باید آن را جدی تلقی کرد.

«یو اس ای تودی» نیز در گزارشی نوشته است: افشای فساد و نژادپرستی در اهدای جایزه‌های سینمایی، موج منتقدان علیه گروه روزنامه‌نگارانی شد که برندگان جایزه‌ها را انتخاب می کنند. تام کروز جایزه‌های گلدن گلوب خود را پس فرستاده است. «ان بی سی» گفته است که دیگر مراسم اهدای جایزه گلدن گلوب را پخش نمی‌کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار