کد خبر: ۱۶۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
ستاد حقوق بشر ایران در نامه‌ای از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا از تمام ظرفیت‌های خود برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین استفاده کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ ستاد حقوق بشر ایران در نامه‌ای خطاب به گوترش،‌ دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به «نقض‌های مستمر حقوق اساسی و اولیه مردم فلسطین توسط اشغالگران و جنایتکاران صهیونیستی» تأکید کرد: صدور بیانیه‌هایی دوپهلو به قصد مشروعیت‌بخشی به تجاوزات رژیم صهیونیستی، اصلی‌ترین عامل تکرار این جنایات در عصر موسوم به مسئولیت‌پذیری و حسابرسی است.

در بخشی از این نامه آمده است: دعوت طرفین درگیری به خویشتنداری بدون محکومیتِ رژیم کودک‌کش یا سخن از حق دفاع مشروع رژیمی که اساساً حضورش در سرزمین‌های فلسطین غاصبانه یا اشغالگرانه تلقی می‌شود، خلاف مسلم قواعد و مقررات بسیاری از حوزه‌های موضوعی حقوق بین‌الملل و خود نیز آشکارا نقض مضاعف، سیستماتیک و سیستمیک حق تعیین سرنوشت ملت‌ها محسوب می‌شود.

این نامه با انتقاد از دعوت به خویشتنداری طرفین یک جنگ نابرابر و با تأکید بر قابل قیاس نبودن اقدامات دفاعی اولیه فلسطینیان در مقابل حملات بی‌رحمانه رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی، مواضع دو پهلوی سازمان ملل را «فرافکنی و مشروعیت‌بخشی به جنایات رژیم صهیونیستی» و «حمایت از اشغالگر، تثبیت اشغال، استمرار تجاوز و مساعدت در جنایت» برشمرده است.

ستاد حقوق بشر ایران همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا از تمامی ظرفیت‌های خود برای «توقف این جنایات»، «به عدالت سپردن عاملان آن» و «تضمین عدم تکرار آن» استفاده کند.

همچنین در این نامه با تأکید بر این که دبیرکل می‌بایست وضعیت فلسطین را مصداق «جنایت علیه بشریت و جرم جنگی» شناسایی کند، پیشنهاد شده است؛ کمیسیون تحقیق یا حقیقت‌یابی در خصوص جنایات اسرائیل در فلسطین ذیل شورای حقوق بشر تشکیل شده و سازوکارهای حقوق بشری از جمله دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر ملل متحد، نهادهای معاهده‌ای و شورای حقوق بشر طی اجلاس آینده این شورا به بررسی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بپردازند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار