کد خبر: ۱۶۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
همزمان با امضای قراردادهای تسلیحاتی با تل آویو؛
رییس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که روز دوشنبه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره آخرین وضعیت در فلسطین اشغالی تلفنی گفتگو خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک عربی، «جو بایدن» رییس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که روز دوشنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بحث درباره آخرین تحولات در فلسطین اشغالی تلفنی گفتگو خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گفتنی است که در بحبوحه جنگ افروزی‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، گزارش‌های رسیده نشان می‌دهند کاخ سفید یک قرارداد تسلیحاتی با ارزشی بالغ بر ۷۳۵ میلیون دلار را با این رژیم به تصویب رسانده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، منابع آگاه در کنگره آمریکا در این باره اعلام کردند که واشنگتن قرارداد تسلیحاتی مذکور با این رژیم را که شامل سلاح‌های نقطه زن می‌شود، تصویب کرده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست نیز گزارش می‌دهد که بخش اعظم این قرارداد مربوط به تحویل راکت‌های نقطه زن به رژیم صهیونیستی است. قرارداد فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی پنجم ماه جاری میلادی به کنگره اعلام شده بود.

طبق اعلام سخنگوی کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، تعدادی از قانونگذاران ادعا کردند که تا پایان این هفته از این معامله اطلاعی نداشته‌اند!

گفتنی است، کنگره آمریکا از زمان اعلام این توافقنامه، ۲۰ روز فرصت دارد تا به آن اعتراض کند.

برچسب ها: فلسطین اشغالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار