کد خبر: ۱۶۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قروه از احداث مجموعه تفریحی و گردشگری پارک‌سنگی در این شهرستان خبر داد.

محمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: به منظور توسعه مراکز تفریحی و گردشگری، معدن مطروکه واقع در کوه کولاوا به مساحت ۱۳ هکتار برای ایجاد پارک سنگی و مرکز تفریحی با استفاده از سنگ‌های معادن شهرستان، به شهرداری قروه واگذار خواهد شد.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قروه به لزوم توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری باباگرگر و سراب در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در صورت اجرایی‌شدن طرح مجموعه پارک سنگی زیرساخت‌ها و امکانات لازم از جمله آب، برق، گاز و ... برای پارک توسط ادارات و شرکت‌های خدماتی تامین خواهد شد.

وی حفظ کاربری طبیعی زمین‌های مجاور پارک طبیعت و کوه کولاوا را مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: نخاله‌های  ساختمانی موجود در کوه شهدای گمنام توسط اداره راه و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط پاک‌سازی می‌شود.

مرادی بر لزوم تسریع در توسعه و ساماندهی مناطق نمونه گردشگری شهرستان به ویژه باباگرگر و سراب اشاره و عنوان کرد: کمیته فنی گردشگری شهرستان با در دستور کار قرار دادن ساماندهی این مناطق بصورت مستمر به کار خود ادامه خواهد داد و در جلسه بعدی اقدامات انجام شده توسط ارگان‌های ذی‌ربط در این مناطق بررسی و ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار