کد خبر: ۱۶۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
منابع فلسطینی گزارش دادند که همزمان با اعتصاب در کرانه باختری و اراضی 1948، درگیری شدیدی میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در مرکز کرانه باختری آغاز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع فلسطینی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، از درگیری شدید میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در بخش‌های مختلفی از کرانه باختری به ویژه بیت لحم خبر دادند.

منابع فلسطینی در این خصوص گزارش دادند که این درگیری‌های شدید همزمان با اعتصاب مردم در کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ آغاز شده است.

 

 

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که این درگیری‌ها به حدی رسیده است که نظامیان صهیونیست برای متفرق کردن مردم مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شده‌اند.

 

 

طبق گزارش امروز منابع فلسطینی، تمامی فعالیت‌های صنفی، تجاری، آموزشی (از جمله مؤسسه‌های خصوصی و دولتی) مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و وسائل نقلیه در کرانه باختری و بخش‌های از اراضی ۱۹۴۸ متوقف شده و مردم امروز دست به اعتصاب زده‌اند.

بر اساس گزارش‌های مذکور، این کمپین با شعار «اعتصاب از بحر تا نهر» به دعوت رهبران گروه‌های مقاومت آغاز شده است.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» در این خصوص نوشت که پیش‌بینی می‌شود، با اعتصاب رانندگان اتوبوس‌ها، هرج و مرج بزرگی در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ ایجاد شود. همچنین احتمال درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی در نقاط ایست و بازرسی در کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ وجود دارد.

شورای وزیران تشکیلات خودگردان نیز تصمیم به مشارکت سازمان‌های دولتی به جز وزارت بهداشت و مؤسسات خدمات اورژانسی در این اعتصاب گرفته است.

کاربران فلسطینی در شبکه اجتماعی توئیتر نیز با بازنشر این فراخوان با هشتگ‌های «تضامنا_مع_غزة» و (Solidarity_With_Gaza) به معنای همبستگی با غزه، خواستار مشارکت حداکثری ساکنان کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در این نافرمانی مدنی شدند.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار