کد خبر: ۱۶۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱
اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت؛
اذعان آمریکا به از دست دادن اشراف هوایی خود مقابل ایران، دستگیری عاملان انفجار سراوان، رصد زیردریایی اتمی آمریکا از سوی ارتش، برگزاری رزمایش مشترک جنگ الکترونیک آجا و تست سامانه‌های بومی جدید جنگال در رزمایش سپر آسمان ۱۴۰۰ از جمله اخبار مهم دفاعی امنیتی در هفته گذشته است.

اخبار دفاعیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرفصل مهم‌ترین اخبار حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است. 

خانواده ۱۷۶۸ شهید ارتش در عملیات بیت‌المقدس تجلیل شدند
آیین تجلیل از خانواده هزار و ۷۶۸ شهید ارتش که در عملیات بیت‌المقدس به فیض شهادت نائل آمدند، امروز در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
عملیات بیت‌المقدس معجزه ایمان در برابر کفر جهانی بود
حجت‌الاسلام محمدحسنی پیروزی ملت فلسطین در نبرد با رژیم صهیونیستی را از جنس پیروزی ملت ایران در آزادسازی خرمشهر دانست و گفت: عملیات بیت‌المقدس یکی از ویژه‌ترین و ممتازترین عملیات‌های دفاع مقدس و معجزه ایمان در برابر کفر جهانی بود.

دریادار سیاری:
عملیات بیت‌المقدس کمر دشمن بعثی را شکست/ پوزه دشمنان را به خاک ذلت می‌مالیم
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به وحدت و همدلی نیروهای مسلح در عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: در عملیات بیت‌المقدس کمر دشمن شکسته شد و دشمن شکست مفتضحانه‌ای خورد.

در گفت‌وگوی تلفنی فرمانده کل سپاه با رهبران مقاومت فلسطین مطرح شد؛
همراهی سپاه با ملت فلسطین تا فروپاشی اسرائیل/ قدردانی فلسطین از مواضع قاطع و حمایت‌های ایران
در گفت‌وگوی تلفنی فرمانده کل سپاه با فرماندهان مقاومت فلسطین بر همراهی سپاه با ملت فلسطین تا فروپاشی اسرائیل غاصب تأکید و رهبران مقاومت از مواضع قاطع و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران قدردانی کردند.

سرلشکر باقری:
شیشه عمر اشغالگران قدس تحت اراده مجاهدان فلسطینی است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به پیروزی ملت فلسطین در نبرد ۱۲ روزه گفت: شیشه عمر و حیات ننگین اشغالگران تحت اراده مجاهدان فلسطینی قرار گرفته است و این مقاومت اسلامی است که سرنوشت میدان را رقم می‌زند.

امضای تفاهم‌نامه بین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و ارتش
تفاهم‌نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط اوحدی و دریادار سیاری امضا شد.

فرمانده نداجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛
نقش نیروی دریایی ارتش در عملیات بیت‌المقدس/ عملیات‌های دریایی ایران که موجب غافلگیری رژیم بعثی شد
دریادار خانزادی نقش نیروی دریایی ارتش در شکست حصر آبادان، عملیات بیت‌المقدس و پشتیبانی نیرو‌ها از طریق یگان‌های هوادریا را تشریح کرد.

سرلشکر باقری:
فتح خرمشهر نقطه عطف درخشش ایران در مقابله با استکبار/ راهبرد قدرت‌افزایی در دستور کار دائمی نیرو‌های مسلح است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر تأکید کرد: نیرو‌های مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران راهبرد «قدرت‌افزایی دفاعی، تهاجمی و بازدارنده» را دستور کار دائمی خود دانسته و اجازه نخواهند داد گزندی به این سرزمین مقدس برسد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد؛
آمادگی حداکثری «نداجا» برای مقابله با تهدیدات
دریادار خانزادی بر آمادگی و توان حداکثری کارکنان نیروی دریایی ارتش در مقابله با تهدیدات و اهمیت صیانت از مرز‌های آبی کشور تأکید کرد.

سرلشکر صفوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تأکید کرد؛
ضرورت حمایت مسئولان از خبرگزاری دفاع مقدس
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به عملکرد مطلوب خبرگزاری دفاع مقدس گفت: امیدواریم مسئولان از این خبرگزاری حمایت کنند تا بتواند خبر‌ها به‌ویژه اخبار بین‌المللی را بهتر منعکس کند.

سردار جزایری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
خبرگزاری دفاع مقدس محبوبیت زیادی بین علاقمندان به‌دست آورده است
معاون سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: خبرگزاری دفاع مقدس به‌طور تخصصی در زمینه انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و محور مقاومت فعالیت می‌کند که به مرور زمان جایگاه خود را در بین رسانه‌ها بالا برده و محبوبیت زیادی نیز به‌دست آورده است.

دیدگاه مقامات عالی‌رتبه نظامی درباره عملکرد «خبرگزاری دفاع مقدس»
تعدادی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور به بیان دیدگاه خود در خصوص عملکرد هشت ساله خبرگزاری دفاع مقدس پرداختند.

سرلشکر باقری در پیامی به مناسبت سالگرد تأسیس خبرگزاری دفاع مقدس مطرح کرد؛
درخشش «خبرگزاری دفاع مقدس» در سپهر رسانه‌ای ایران/ عنوان «دفاع مقدس» برای «خبرگزاری دفاع مقدس» مسئولیت‌آفرین است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با تاکید بر نقش مهم خبرگزاری دفاع مقدس در سپهر رسانه‌ای کشور، مطرح کرد: بی‌شک عنوان «دفاع مقدس» برای این سازمان رسانه‌ای، بسیار مسئولیت‌آفرین بوده و خدای بزرگ را شاکریم که اصحاب و یاران این خبرگزاری در حوزه آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت و گسترش روح مقاومت، ایثار و شهادت‌ خوش درخشیده‌اند.

دریادار سیاری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
«خبرگزاری دفاع مقدس» در تبیین فرهنگ دفاع مقدس مسئولیتی سنگین بر عهده دارد
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: خبرگزاری دفاع مقدس اگرچه تا به امروز فعالیت مطلوبی داشته است، اما برای اینکه نسل جوان را متوجه عظمت دفاع مقدس کند، وظیفه‌ای خطیر و مسئولیتی سنگین بر عهده دارد.

نفوذ و استحاله فکری راهبرد دشمن برای تغییر باور و ارزش‌ها
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی تمام ظرفیت‌های خود را به میدان آورده‌اند تا با نفوذ و استحاله فکری، باور‌ها و ارزش‌های مردم را هدف قرار دهند، اما به فضل الهی با حضور پرشور مردم در انتخابات، درامنیت و سلامت دشمنان ناکام خواهند ماند.

نمایشگاه پیشرفت‌ها و دستاورد‌های وزارت دفاع افتتاح شد
نمایشگاه پیشرفت‌ها و دستاورد‌های وزارت دفاع صبح امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افتتاح شد.

وزیر دفاع:
دشمن اشراف هوایی خود را مقابل ایران از دست داده است
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تلفیق همدلی مردم و نیرو‌های مسلح یک قدرت دفاعی اطمینان‌بخش را برای ما رقم زده است، گفت: دشمنی که روزی از گزینه‌های روی میز حرف می‌زد، امروز اذعان می‌کند که در حوزه هوایی، اشراف خود را در برابر ایران از دست داده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
«نزاجا» یک نیروی همدل و هم‌افزا در تمامی حوزه‌هاست
امیر سرتیپ حیدری گفت: امروز نیروی زمینی ارتش در راستای اجرایی کردن رهنمود‌های فرمانده معظم کل قوا یک نیروی همدل و هم‌افزا در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه در تولید امنیت و ارتقاء آمادگی رزمی است.

وزارت اطلاعات:
عاملان انفجار سراوان دستگیر شدند
با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی، عاملان انفجار تروریستی اولِ فروردین در سراوان دستگیر شدند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
تکمیل پروژه‌های پدافند هوایی، موجب تقویت بیشتر سپر پدافند هوایی خواهد شد
امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: تکمیل پروژه‌های در حال تولید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی پدافند هوایی، موجب تقویت بیش از پیش سپر پدافند هوایی کشور خواهد شد.

سرلشکر صفوی در گفت‌وگوی تفصیلی با دفاع‌پرس:
شکست راهبرد تهاجمی عراق در پی عملیات بیت‌المقدس/ فتح خرمشهر برتری استراتژی ایران بر عراق را اثبات کرد
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: فتح خرمشهر پیروزی استراتژی ایران در برابر عراق را به اثبات رساند و معادله سیاسی نظامی جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
توصیه به مشارکت حداکثری در انتخابات از روشن‌ترین مصادیق امر به معروف است
حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه توصیه به مشارکت حداکثری در انتخابات از روشن‌ترین مصادیق امر به معروف است، گفت: مشارکت حداکثری نشان دهنده پشتیبانی ملت از نظام است و پشتیبانی ملت شکست ناپذیری نظام در مقابله با مشکلات را درپی خواهد داشت.

فرمانده کل ارتش:
انتخاب فرد اصلح پیش شرط «قوی‌تر شدن» است
امیر سرلشکر موسوی در همایش سیاسی فرماندهان و مسئولان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ویژه انتخابات ۱۴۰۰ گفت: در دنیای امروز، هیچ راهی جز قوی‌تر شدن نداریم و مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و به‌تبع آن تشکیل دولت قوی پیش شرط قوی‌تر شدن است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه:
آزادسازی خرمشهر نقطه عطف دفاع مقدس/ پیروزی‌های جبهه مقاومت ادامه می‌یابد
دریادار تنگسیری گفت: پیروزی جبهه مقاومت در غزه، کرانه باختری و منطقه شیخ جراح، نشان از تحقق وعده الهی است و این پیروزی‌ها ادامه خواهد داشت.

سرلشکر موسوی:
«بیت‌المقدس» عملیات ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی/ نام صیاد شیرازی با پیروزی‌های دفاع مقدس عجین شده است
فرمانده کل ارتش گفت: عملیات الی بیت‌المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است و آزادسازی خرمشهر در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه:
سوم خرداد تجلی قدرت خداست/ برای پیروزی‌های بزرگ باید مانند فاتحان خرمشهر بیاندیشیم
سردار نقدی گفت: برای پیروزی در عرصه اقتصادی و سیاسی نباید هیچ چشم‌داشتی به دشمنان داشته باشیم و اگر می‌خواهیم پیروزی‌های بزرگ در عرصه‌هایی که امروز درگیرش هستیم، رخ دهد، باید مانند فاتحان خرمشهر بیاندیشیم.

رئیس هیأت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی:
منش شهید صیاد شیرازی برگرفته از قرآن بود
امیر سرتیپ آراسته با اشاره به گردآوری ۱۵۴ عنوان مطلب مذهبی از شهید صیاد شیرازی، راهبرد، تاکتیک و منش این شهید والامقام را قرآنی و اسلامی برشمرد.

سرلشکر سلامی در بازدید از نقطه صفر مرزی جنوب شرق کشور:
بومی‌سازی امنیت در سیستان و بلوچستان/ مرز‌های ایران غیرقابل نفوذ است
فرمانده کل سپاه با اشاره به امنیت مرزهای کشور گفت: نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس این نیرو در کنار امنیت‌بخشی منطقه جنوب شرق کشور، ارائه خدمات مؤثر به مردم را دنبال می‌کنند.

سرلشکر سلامی در همایش «وحدت، مقاومت و بصیرت»:
توانمندسازی بسیجیان برای مقابله با توطئه‌های صهیونیسم جهانی/ راز سربلندی ما «ایستادگی» است
فرمانده کل سپاه گفت: می‌توان با تقویت پایگاه‌ها و توانمند کردن بسیجیان بیش از پیش مقابل نفوذ و سیاست‌های کثیف دشمنان ایران و اسلام ایستاد و نقشه‌های صهیونیسم جهانی را نقش بر آب کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
یگان‌های تکاور «نداجا» میعادگاه نیروهای شجاع و ولایتمدار است
دریادار خانزادی گفت: یگان‌های تکاور نیروی دریایی ارتش میعادگاه افسران و درجه‌دارانی توانمند، شجاع، با ایمان، ولایتمدار و بهره‌مند از آمادگی جسمانی و دانش است.

سردار فضلی: از پشتیبانی ملت فلسطین دریغ نمی‌کنیم
جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه در پیامی ویدئویی خطاب به رزمندگان و مجاهدان فلسطینی با تبریک پیروزی آن‌ها در جریان جنگ ۱۲ روزه، گفت: حتما هر خدمت و حمایت و پشتیبانی که از ما بربیاید، دریغ نمی‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه:
مستکبران در یمن مقابل جبهه حق مستأصل شده‌اند
سردار فدوی گفت: جبهه استکبار کمال و تمام در یمن مقابل اسلام ایستادند، اما در مقابل جبهه حق به استیصال افتادند.

سردار فضلی عنوان کرد؛
شکست هیمنه صهیونیست‌ها در غزه با الگوگیری از دفاع مقدس
جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: اگر امروز در غزه هیمنه دشمن صهیونیستی و آمریکا نشانه گرفته‌ شده، به دلیل آن است که فلسطینیان از دفاع مقدس الگو گرفته‌اند.

بازآماد یک فروند هواپیمای اف ۵ در پایگاه شهید حبیبی زهام
همزمان با فرارسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس، یک فروند هواپیمای شکاری بمب افکن اف ۵ در پایگاه هوایی شهیدحبیبی زهام مشهد بازآماد (اورهال) شد.

فتح خرمشهر، فتح خون/ جانشین فرمانده نهاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛
۸۴۸ سورتی پرواز در عملیات بیت‌المقدس/ فروریختن ۴۸ هزار تن مهمات بر سر صدامیان
امیر سرتیپ واحدی با اشاره به نقش نیروی هوایی در عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: نیروی هوایی ارتش طی عملیات بیت‌المقدس ۴۸ هزار تن مهمات را بر سر صدامیان فرو ریخت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد؛
تجهیز ۵۱ شهر به تجهیزات مقابله با تهدیدات «CBRNE»
سردار جلالی از پیاده‌سازی نظام پدافند شهری در ۵۱ شهر کشور و تجهیز این شهرها به تجهیزات مقابله با تهدیدات «CBRNE» خبر داد.

وزیر دفاع:
تقویت و ارتقای قدرت موشکی کشور هدف نخست وزارت دفاع است
امیر سرتیپ حاتمی تقویت و ارتقای قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران را هدف نخست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد.

رزمایش مشترک جنگ الکترونیک ارتش آغاز شد
رزمایش مشترک «سپر آسمان ۱۴۰۰» با حضور یگان‌های راهبردی جنگ الکترونیک نیرو‌های چهارگانه ارتش در گستره وسیعی از کشور آغاز شد.

در مرحله نهایی رزمایش «سپر آسمان ۱۴۰۰» صورت گرفت؛
عملیات نفوذ و ایجاد اختلال در عملکرد هواگرد‌ها/ رصد سه ساعته زیردریایی آمریکا از سوی پهپادهای ارتش
مرحله نهایی رزمایش مشترک جنگ الکترونیک ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «سپر آسمان ۱۴۰۰» با دستیابی به اهداف مورد نظر برگزار شد.

فرمانده نهاجا خبر داد؛
بکارگیری طیف متنوعی از هواپیما‌ها و پهپاد‌های نیروی هوایی در رزمایش «جنگال» ارتش
امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: طیف متنوعی از هواپیما‌ها و پهپاد‌های نیروی هوایی ارتش در رزمایش جنگ الکترونیک «سپر آسمان ۱۴۰۰» شرکت کردند.

در رزمایش «سپر آسمان ۱۴۰۰» انجام شد؛
ترکیب عملکرد «جنگال» در دفاع هوایی با سامانه‌های پدافندی
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از ترکیب عملکرد جنگال در نبرد و دفاع هوایی با سامانه‌های پدافندی در رزمایش جنگ الکترونیک «سپر آسمان ۱۴۰۰» ارتش خبر داد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش خبر داد؛
تست سامانه‌های بومی جدید جنگ الکترونیک نزاجا در رزمایش «سپر آسمان ۱۴۰۰»
امیر سرتیپ فلاح گفت: در رزمایش جنگ الکترونیک سپر آسمان ۱۴۰۰ ارتش، عملکرد سامانه‌های جدید و بومی جنگ الکترونیک نیروی زمینی ارتش مورد ارزیابی قرار گرفت.

جانشین فرمانده نهاجا خبر داد؛
ارتقای سامانه‌های هوشمند جنگ الکترونیک نیروی هوایی ارتش
امیر سرتیپ واحدی از ارتقای سامانه‌های هوشمند جنگال نیروی هوایی ارتش خبر داد و گفت: در حوزه جنگ الکترونیک حتی یک لحظه هم نباید غافل شد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد؛
بکارگیری سامانه‌های ساحل‌پایه جنگ الکترونیک در رزمایش «سپر آسمان ۱۴۰۰»
امیر دریادار کاویانی از بکارگیری سامانه‌های ساحل‌پایه جنگال نیروی دریایی ارتش در رزمایش «سپر آسمان ۱۴۰۰» خبر داد.

سرلشکر صفوی:
فناوری‌های جدید در جنگ‌های آینده تعیین‌کننده است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه نیروی هوافضای سپاه یک نیروی پیشرو در استفاده از فناوری‌های نوین است، گفت: فناوری‌های جدید خصوصاً حضور در فضا در جنگ‌های آینده تعیین‌کننده است.

سرلشکر باقری:
«دزفول» الگوی مقاومت‌های مردمی است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با گرامیداشت ۴ خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول گفت: شهر دزفول با تمدن کهن، دارالمومنین و الگوی مقاومت‌های مردمی است.

جانشین فرمانده کل سپاه:
به‌زودی در یمن ‌شاهد ‌تحقق وعده الهی خواهیم بود
سردار فدوی گفت: وعده الهی در جنگ غزه را همه مشاهده کردیم و به‌زودی در یمن نیز شاهد آن خواهیم بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:
دوران افول و زوال سیاسی و قدرت آمریکایی‌ها شروع شده است
سرلشکر صفوی تغییرات بزرگ در قرن حاضر به نفع ملت‌ها و به ضرر قدرت‌های ظالم مثل آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها رخ داده است، گفت: دوران افول و زوال سیاسی و قدرت آمریکایی ها شروع شده است.

سرلشکر سلامی در جمع کارکنان وزارت اطلاعات:
موفقیت‌های وزارت اطلاعات موجب خوشحالی همه پاسداران است
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هرگاه موفقیت‌های شما سربازان گمنام امام زمان (عج) را می‌شنوم، به اندازه‌ای که شما خوشحال می‌شوید، بنده و همه‌ پاسداران هم خوشحال می‌شویم.

در شورای هم‌افزایی ارتش؛
فرمانده کل ارتش از حماسه‌آفرینان عملیات بیت‌المقدس تجلیل کرد
شورای هماهنگی و هم‌افزایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در کانون بازنشستگان ارتش برگزار و در آن از تعدادی از حماسه‌آفرینان عملیات بیت‌المقدس تجلیل شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:
مشارکت بالا در انتخابات تعیین‌کننده روند حرکت انقلاب اسلامی است
حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: حضور و مشارکت بالا و رأی هدفمند تعیین‌کننده روند حرکت انقلاب اسلامی است.

سرلشکر موسوی: عزت خود را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در روز سوم خرداد، دریایی از حماسه و افتخار موج می‌زند، گفت: عزت و سربلندی امروزمان را مدیون شهدا، خانواده معظم شهدا، جانبازان و پیشکسوتان هستیم.

انتهای پیام/ 200

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار