کد خبر: ۱۶۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
رئیس جمهور الجزائر:
رئیس جمهور الجزائر بار دیگر تأکید کرد که این کشور هرگز به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی نخواهد آورد.

عادی‌سازی روابط با اسرائیل در کار نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر بار دیگر بر مخالفت این کشور با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

تبون در مصاحبه با هفته نامه فرانسوی «لی پوینت» گفت: «هر کشوری مختار است هر کاری می‌خواهد انجام دهد، اما الجزائر ابدا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی نخواهد آورد و تا زمانیکه دولت فلسطین تشکیل نشده، هرگز این کار را انجام نخواهد داد.»

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، این اظهارات تبون تأکیدی بر موضع سابق دولت الجزائر در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. فوریه گذشته یک هیأت پارلمانی الجزائر نشست بین‌المللی پارلمان‌ها را به دلیل مشارکت یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در آن، ترک کرد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز نمایندگان پارلمان الجزائر طرح قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به ریاست پارلمان ارائه کردند. این طرح شامل بند‌هایی مبنی بر ممنوعیت سفر یا هر گونه تماس مستقیم و غیرمستقیم با تل‌آویو است.

رئیس جمهور الجزائر درباره بازگشایی مرز‌های زمینی این کشور با مغرب نیز با لحنی قاطعانه تأکید کرد: «بازگشایی مرز با همسایه‌ای که هر روز علیه ما دست به اقدامات تحریک‌آمیز و تهاجمی می‌زند، ممکن نیست.»

وی افزود: «مدت‌های طولانی است که مغرب همواره متجاوز بوده و ما هرگز دست به تجاوز علیه همسایه خود نمی‌زنیم، اما اگر در معرض حمله قرار بگیریم، شکی نیست که ما نیز انتقام خواهیم گرفت.»

وی درباره مسئله صحرای غربی نیز که مهم‌ترین موارد اختلاف الجزائر و مغرب است، گفت که مغرب بایستی به سرعت به راه‌حل قابل قبول بر اساس قانون بین‌المللی بازگردد.

مرز زمینی الجزائر و مغرب از ژانویه ۱۹۹۵ در پی اتهام‌زنی مغرب علیه الجزائر مبنی بر دست داشتن این کشور در انفجار تروریستی هتل «اطلس آسنی» در مراکش (اواخر دسامبر ۱۹۹۴) بسته شده است.

انتهای پیام/ 161

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار