کد خبر: ۱۶۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
همتی گفت: اقتصاد مفاهیم خاص خودش را دارد. محیط سرمایه گزاری باید امن باشد تا رشد اقتصادی ایجاد شود و آن را عادلانه توزیع بکنیم.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز با موضوع دغدغه های مردم آغاز شد.  

در سومین مناظره یک سوال مشترک از ۷ کاندیدا، پرسیده شد و کاندیداها ۷ دقیقه فرصت پاسخگویی دارند. 

اولین دغدغه مردمی که مورد سوال قرار گرفت «گرانی و نرخ بالای تورم»، بود. عبدالناصر همتی در پاسخ به برنامه هایش برای حل مشکلات و دغدغه های مردم گفت:

در ارتباط با بحث امروز، بدون اعاده رشد اقتصادی حداقل در حد ۵ درصد، نه می شود بیکاری را حل کرد و نه رفاه را برای مردم به بار آورد. طی یک دهه گذشته شیب منفی در رشد اقتصادی داشته ایم. بدون سرمایه گذاری، رشد اقتصادی امکان ندارد.
اقتصاد مفاهیم خاص خودش را دارد. محیط سرمایه گذاری باید امن باشد تا رشد اقتصادی ایجاد شود و آن را عادلانه توزیع بکنیم. آقای رییسی می گویند گرانی سازی می کنند. چه گرانی سازی ای؟ تورم عامل گرانی است. چرا قیمت ارز و مسکن رفت بالا؟ آقای رییسی ما نباید خودمان را به راه دیگری بزنیم.
تحریم در یک دهه گذشته مبادلات ما با دنیا را بهم زده. چرا این اتفاق افتاده؟ یک کشور را به من نشان بدهید که بدون مبادلات تجاری با جهان پیشرفت کرده باشد. تحریم خیلی مهم است. من برای هر کدام از این دغدغه ها مثل اشتغال و مسکن جوانان و برای کنترل تورم و رشد حداقل ۵ درصدی برنامه دارم. 
همین جریان که می گوید چرا از علت دیگر صحبت نمی کنید، این جریان می خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم. نتیجه اش می شود که رشد ۸ درصدی به رشد منفی تبدیل می شود.  این هزینه را مردم عزیز می دهند. ما یک کشتی با پرچم ایران نمی توانیم روی دریا بفرستیم. استقلال و پرسپولیس نمی توانند مطالبات خود را از ای اف سی بگیرند. ۱۶ میلیارد دلار سالانه هزینه تحریم برای کشور است.
جناب آقای رییسی لطفا بفرمایید اگر قدرت دست شما تندروها بیفتد چه خواهد شد؟ تحریم ها با اجماع جهانی بیشتر وضع خواهد شد. برجام با حرکت آقای ظریف و حمایت مقام معظم رهبری به نتیجه رسید.  فکر می کنید همینجوری وضع اقتصاد همین شده؟ دولت دچار کسری بودجه شده بخاطر تحریم ها. به این مسائل توجه کنید. کاسبان تحریم اجازه ندادند سرمایه گذاری شکل نشود. اگر تحریم ها نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر می کردند. ترامپ و کاسبان تحریم باهم زیر برجام زدند.
آیا بازهم می خواهید فردای برجام ایران از منافع اقتصادی بی بهره بماند؟ شما نمی خواهید سرمایه وارد کشور بشود. مردم قطعا می خواهند اما آقای رییسی و اعضای ستادش نمی خواند و مخالف برجام و اف ای تی اف هستند. جمعی که مقابل من هستند این ها بودند که نگذاشتند اف ای تی اف تصویب بشود و می گفتند بانک ها چه احتیاجی به کار با خارجی ها دارند؟ خب معلوم است دلار گران می شود. من اقتصاد خوانده ام.مسئولیت داشته ام و  دنیا را دیده ام و برنامه دارم. من برنامه گسترش با همسایه هایی دارم که حاج قاسم عزیز امنیت آن را تامین کرده است. در برنامه ما عربستان و امارات  دشمن نیستند.
آقای رییسی شما با عدم تصویب اف ای تی اف گل به خودی زدید و در زمین ترامپ بازی کردید. ما باید با جهان تعامل داشته باشیم.
۲۷۲۱۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار