کد خبر: ۱۶۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
کارشناس مسائل سیاسی گفت: عوامل زیادی برای به‌وجود آمدن انقلاب‌ها وجود دارد اما سه عامل در عرصه انقلاب‌ها خیلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که شرایط خاص خود را می‌طلبد.

مهدی مزگی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، اظهار داشت: از میان افرادی که نامزد کرسی ریاست جمهوری شده‌اند فرد شایسته را انتخاب کنیم و طبیعتا آن شخص باید بتواند مشکلاتی را که در مسیر انقلاب اسلامی وجود دارد حل کند تا انقلاب به اهداف خودش برسد.

وی بیان داشت: عوامل زیادی برای به‌وجود آمدن انقلاب‌ها وجود دارد اما سه عامل در عرصه انقلاب‌ها خیلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که شرایط خاص خود را می‌طلبد.

نقش‌آفرینی ایدئولوژی‌ها در شکل‌گیری انقلاب

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ایدئولوژی اولین عاملی است که در انقلاب‌ها نقش دارد، تبیین کرد: در دنیا ایدئولوژی‌های متفاوتی شامل ایدئولوژی کمونیست، ایدئولوژی لیبرالیسم و ایدئولوژی اسلامی است.

مزگی‌نژاد با اشاره به ایدئولوژی اسلامی، تصریح کرد: این ایدئولوژی در عرصه کشور توانسته کارکرد خود را نشان دهد، نه‌تنها موفق بوده بلکه در مقابل دو ایدئولوژی کمونیست و لیبرالیسم ایستاده و امروز آن‌ها را به نقد کشیده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بررسی کرده و به نوعی برای آن‌ها چالش ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دومین موضوعی که در تشکیل انقلاب‌ها نقش دارد رهبران هستند، اضافه کرد: رهبران می‌توانند براساس باورهایی که در ایدئولوژی است مردم را به سمت خود جذب و هدایت کنند.

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: عرصه ایدئولوژی اسلامی شاخصه‌هایی برای رهبران و کسانی که می‌خواهند بر جامعه حاکم شوند تبیین می‌کند که اگر این شاخصه‌ها مراعات و مد نظر قرار بگیرد مسلما هر کسی نمی‌تواند جایگاه رهبری را در اسلام به‌دست گیرد.

نقش رهبری و مردم در شکل‌گیری انقلاب

مزگی‌نژاد با تأکید بر اینکه رهبری نقش مهمی در ایجاد انقلاب‌ها دارد، تبیین کرد: عامل سومی که در انقلاب‌ها نقش دارد، مردم آن جامعه هستند که مردم جامعه از آن ایدئولوژی پیروی کنند، سخنان رهبران را بپذیرند و وارد میدان شوند، آن زمان انقلاب به پیروزی خواهد رسید.

وی بیان داشت:در تشکیل انقلاب اسلامی ایدئولوژی اسلامی و شخصیت رهبری مانند امام خمینی(ره) و مردمی بسیار توانمند را داشتیم که دست به دست هم داده و انقلاب را به پیروزی رساندند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ و حضور مردم پای صندوق‌های رأی، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در عرصه ریاست جمهوری مطرح و دنیا روی آن قضاوت می‌کند حضور مردم پای صندوق‌های رأی است لذا باید مشارکت خوب شکل بگیرد.

مزگی‌نژاد با بیان اینکه دشمنان به‌دنبال تضعیف نظام و انقلاب اسلامی است و عدم حضور مردم پای صندوق‌های رأی را عدم مقبولیت نظام جمهوری اسلامی تعبیه کرده، افزود: انتخابات برای دشمنان انقلاب اسلامی بسیار مهم است چون به هر روشی که خواستند به نظام اسلامی ضربه بزنند موفق نشدند.

مبارزه با دشمن کار سختی نیست

وی مطرح کرد: امروز مبارزه با دشمن کار سختی نیست، در گذشته مبارزه در خاکریزها وجود داشت و امروز مشارکت و حضور پای صندوق‌های رأی مانند گلوله‌هایی است که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به سمت دشمن شلیک کردند.

کارشناس مسائل سیاسی هر رأی آحاد ملت را شلیک گلوله‌ای از جانب مردم به سمت دشمن دانست و گفت: نمی‌توان منکر عملکرد دولت‌ها در بی‌رغبتی مردم به سمت و سوی انتخابات شد و این دولت با کارنامه نامطلوب خود این موضوع را بیشتر کرده اما مشکلات موجود راه حل دارد و آن هم تنتخاب یک مدیر توانمند و قوی است.

مزگی‌نژاد با اعلام اینکه در بین کاندیداهای ۱۴۰۰ مدیر خوب و توانمند به‌راحتی پیدا می‌شود، افزود: اولین شاخصه یک انتخاب خوب تقوی است، شخصی که تقوی داشته باشد کار خود را براساس باورهای دینی، دفاع از مردم، مبارزه با فساد، عدم خیانت و غیره پیش می‌برد.

وی ولایت‌مداری را از دیگر شاخصه‌های مهم در انتخاب اصلح دانست و بیان داشت: چنین شخصی ارزش‌های انقلاب را به خوبی می‌داند، از کار و تلاش خسته نمی‌شود، با مردم صادق است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اگر ارتباط مردم با مسئولین کم شود مردم لطمه می‌بینند، بیان داشت: کشور ایران دارای توان، امکانات، نیروی انسانی زیادی است اما نیازمند مدیری است که لوکوموتیو انقلاب را ریل‌گذاری و در مسیر اسلام و اهداف و آرمان‌های امام خمینی(ره) حرکت کند.

لزوم به‌کارگیری نیروی جوان در تمام عرصه‌ها

مزگی‌نژاد بر لزوم به‌کارگیری نیروی جوان کشور در تمام عرصه‌ها تأکید و مطرح کرد: امروز برخی از کشورهای منطقه در ریل و مسیر آمریکا راه می‌روند بنابراین اگر ریلی مد نظر امام خمینی(ره) باشد و جوانان را نیز در این مسیر به‌کار گیریم قطعا به اهدافمان خواهیم رسید.

وی تبیین کرد: مشکلاتی در کشور وجود دارد که قابل حل است فقط به مدیر خلاقی در این زمینه نیاز داریم که بنا بر سیاست‌های تعیین شده مانند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجی و غیره کشور را اداره و بر مشکلات فائق آید.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت به نیروی کارآمد و جوان همراه با استفاده از تجربه‌های خوب نیاز دارد، اضافه کرد: به‌دنبال تشکیل دولت جوان انقلابی هستیم چراکه مشکلات کشور با چند ساعت قابل حل نیست و این کشلات تنها با همت انقلابی قابل حل است.

قهر کردن با صندوق رأی مشکلات را حل نمی‌کند

مزگی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر می‌خواستیم در ریل دشمن راه برویم امروز هیچ چیز نداشتیم، مطرح کرد: نباید در مقابل دشمن کوتاه بیاییم و قهر کردن با صندوق رأی چیزی را حل نمی‌کند بلکه القای ناامیدی است که دشمن به دنبال آن است.

وی با بیان اینکه نیازمند نیروی خستگی‌ناپذیر و جهادی قوی برای اداره کشور هستیم، گفت: برای حل مشکلات باید یک انتخاب شایسته داشته باشیم و این انتخاب براساس معیارها و ملاک‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باشد و شخصی را انتخاب کنیم که از مبانی انقلاب دفاع و مشکلات جامعه را بشناسد و آن‌‌ها را زیربنایی حل کند.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان از آحاد مردم خواست 28 خرداد امسال با حضور پرشور خود پای صندوق‌های رأی همایشی را مانند روز قدس، 22 بهمن و یا تشییع پیکر «حاج قاسم سلیمانی» خلق و فردی اصلح را برگزینند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار