کد خبر: ۱۶۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
وزیر کشور گفت: من با اطمینان می‌گویم که کمبود تعرفه رای نداریم و از مردم می‌خواهم واقعاً رای سفید ندهند زیرا انتخابات تجلی اراده آنهاست.

رحمانی فضلی: مردم رأی سفید ندهند

عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در شبکه خبر با اشاره به اینکه در مجموع در کنار برنامه ریزی و پشتیبانی های مورد نیاز ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه اخذ رای برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است، گفت: در هر شعب اخذ رای بین ۲۰ تا ۲۵ نفر حضور خواهند داشت و علاوه بر اینها ناظران شورای نگهبان و ناظران بهداشتی نیز در شعب اخذ رای انجام وظیفه خواهد کرد.


وی با اشاره به تاکید رهبری  نسبت به تامین تعرفه ‌های انتخاباتی در شعب اخذ رای از سوی وزارت کشور ادامه داد: امروز رهبری به این موضوع اشاره کردند و من با اطمینان می‌گویم که کمبود تعرفه رای نداریم. اطمینان خاطر می دهم که قطعاً کمبودی در این زمینه نخواهد بود.


وزیر کشور با بیان اینکه امکان کنترل ما نسبت به این موضوع کاملا تحت نظر است، یادآور شد: هر شعبه‌ای که تعرفه توزیع کرده‌ایم معمولاً ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از آنچه که در آن شعبه مورد نیاز است توزیع می‌کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به سازوکار توزیع تعرفه انتخاباتی گفت: مبنای توزیع را بالاترین مشارکت می‌گیریم. ضمن اینکه فرمانداران و بخشداران ناظر هستند و با استفاده از وسائل الکترونیکی و تکنولوژی خود ما در تهران هر لحظه تعداد برگ تعرفه که در هر شعبه مورد استفاده قرار می‌گیرد را تحت کنترل داریم و اگر تا ۷۰ درصد بماند و ۳۰ درصد مصرف شود رنگ سبز است ، اگر ۷۰ تا ۴۰ بماند و بقیه استفاده شود رنگ زرد خواهد بود اگر زیر ۳۰ باشد از نظر ما قرمز است که بلافاصله به آنجا تعرفه رسانده می‌شود.

وی با بیان اینکه رای مردم تجلی اراده و انتخاب مردم است، ادامه داد: رأی‌گیری از مردم باید به صورت سالم و در امانت کامل و قانونی صورت گیرد.

رحمانی فضلی با اشاره به ادعای تخلف و تقلب در انتخابات قبلی تصریح کرد: تعدادی پرونده برای برخی تشکیل شد. در وزارت کشور حدود یک میلیون نفر در حوزه انتخابات فعال هستند. از کل این تعداد بیش از ۳۰۰ پرونده تشکیل شد. این ها به فرایند قانونی ارجاع شد و در این فرایند ما دخالتی نداشتیم. وظیفه ما گرفتن وکیل برای اینها بود تا از خود دفاع کنند.

وزیر کشور یادآور شد: از این تعداد برای حدود ۴۰ یا ۹۰ نفر حکم صادر شد. در این احکامی که صادر شد هیچکدام از این افراد در فرآیند انتخابات دچار تخلف نشده بودند. همه اینها افرادی بودند که مثلا درجایی صحبت کرده بودند که موجب طرفداری شده بود. یک شکایتی هم از خود من شده بود مبنی بر اینکه وزیر کشور بی‌طرفی را بهم زده است.

رحمانی فضلی افزود: مصداق آن این بود که چون رئیس جمهور خودش کاندیدا بوده است من به استقبال ایشان رفته‌ام. درحالی که رئیس جمهور در بیرون از وزارت کشور رای داده بودند. ایشان بدلیل اینکه رئیس دولت هستند بازدید می‌کنند و من هم که از ایشان حکم گرفته‌ام باید به استقبال ایشان بروم.

وی با تاکید بر اینکه پرونده من بررسی شد و تبرئه شدم، گفت: اکثر این افراد تبرئه شدند و عموما هم جریمه نقدی شدند که پائین‌ترین حد مجازات است. ما همه دقت‌ها را انجام می‌دهیم که از این تخلفات نشود.

رحمانی فضلی در پایان اظهار کرد: تمام تعرفه‌ها در تمامی شعب در سیستم اتاق بنده پیگیری می‌شود. هر چند تعرفه استفاده می‌شود در اتاق بنده مشخص است. واقعاً مردم رای سفید ندهند زیرا انتخابات تجلی اراده ‌آنها است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار