کد خبر: ۱۶۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طی ۲سال گذشته بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی زیر کشت زراعت چوب رفته است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست هم‌اندیشی و پیگیری در خصوص بررسی و مشکلات مربوط به رفع تداخلات اراضی کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: در راستای رفع مشکلات پیش‌بینی کشت نهال در صنعت زراعت چوب و همچنین ارائه تسهیلات به اشخاصی که در زمین‌های دیم کم بازده به کاشت نهال می‌پردازند، انجام شده است.

او افزود: خرید تضمینی صنایع چوب از نهال‌کاران و فعالان زراعت چوب  از دیگر برنامه‌های تشویقی برای کاشت چوب و احیای دوباره آن در سطح کشور است.

منصور ادامه داد: همچنین به افرادی که در اراضی ملی با شرط تأمین آب اقدام به کشت نهال و زراعت آن کنند تسهیلات ویژه اختصاص پیدا می‌کند.

سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور تاکید کرد: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مستعد است برای اینکه هم به صورت مستقیم کار زراعت چوب و هم در قالب بادشکن و تلفیق با کارهای دیگر مناسب برای صنوبر کاری است و یک صنعت سبز و سود ده بوده، بنابراین از این طرح در منطقه حمایت می‌کنیم.

او در خصوص پارک جنگلی استاد هه‌ژار مهاباد گفت: این پارک یکی از پر جاذبه ترین پارک‌های جنگلی سراسر کشور در آینده خواهد شد و با اهدای منابع مالی طی سال‌های آتی به یک تفرجگاه کاملی برای مردم این شهر و سراسر کشور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار