کد خبر: ۱۶۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
وزیر دفاع آلمان امروز به آنکارا سفر کرد تا درباره موضوعات مورد مناقشه با این کشور با مقامات ترکیه دیدار و گفتگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان برای اولین بار در دوره مسئولیت خود به آنکارا سفر کرده است.

وی برای انجام مذاکراتی پیرامون برخی مسائل بین‌المللی وارد آنکارا پایتخت ترکیه شده است.

بر اساس اظهارات سخنگوی وزارت دفاع برلین "کارن بائر" در آنکارا با همتای ترک خود "هولوسی آکار" دیدار و گفتگو خواهد کرد. موضوعات مربوط به اجرای تصمیمات نشست اخیر ناتو و همچنین شرایط در مدیترانه شرقی و منطقه دریای سیاه از محورهای مذاکرات این دو مقام اروپایی خواهد بود.

آلمان سال گذشته هم میان ترکیه و یونان برای حل مناقشات بر سر ذخایر معدنی در مناطق دریایی مدیترانه دیدار و گفتگو کرد. آلمان روند تنش زدایی از راه گفتگو را در این مناقشات دنبال می کند.

همچنین در مذاکرات در آنکارا به نقش آینده ترکیه بعد از بازگشت نیروهای نظامی ناتو در افغانستان هم پرداخته خواهد شد. اخیرا نیروهای طالبان در افغانستان ترکیه را برای ادامه حضور در افغانستان تهدید کرده‌اند.

آلمان تلاش می‌کند با وجود اختلافات با ترکیه نگذارد نخ مذاکرات با این کشور پاره شود.

مناسبات بین آلمان و ترکیه اخیرا رو به وخامت گذاشته و سال گذشته وقتی که ارتش آلمان در چارچوب عملیات نظارت بر کنترل صادرات تسلیحات به لیبی در دریای مدیترانه یک کشتی ترکیه ای را کنترل کرد این مسئله خشم آنکارا را برانگیخت.

ترکیه این عملیات را غیر قانونی ارزیابی کرده و اتحادیه اروپا و دولت آلمان را به کاربرد غیر مجاز خشونت متهم کرد.

ترکیه همواره عملیات نظارتی اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه موسوم به "ایرنی" را به عنوان عملیاتی یکجانبه در مناقشات لیبی ارزیابی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار "آلمان" ، ترکیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار