کد خبر: ۱۶۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
یک فعال دانشجویی گفت: مهم ترین مطالبه زنان جامعه مسئله اشتغال فارغ التحصیلان است، اگر نمایندگان انتخاباتی یک بستر شغلی مناسب در راستای رشته تحصیلی دانشجویان ایجاد کنند، بانوان با آرامش بهتری در رشته مورد علاقه خود تحصیل می‌ کنند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نشست « مطالبات مهم بانوان از دولت آینده » با حضور جمعی از دانشجویان و فعالان دانشجویی و فرهنگی در این خبرگزاری برگزار شد.

زهرا لایق حقیقی فعال دانشجویی در این نشست با بیان اینکه مهم ترین مطالبه زنان جامعه مسئله اشتغال فارغ التحصیلان است، اظهار داشت: اگر نمایندگان انتخاباتی یک بستر شغلی مناسب در راستای رشته تحصیلی دانشجویان ایجاد کنند، بانوان با آرامش بهتری در رشته مورد علاقه خودتحصیل می‌ کنندبه طور مثال تربیت معلم که دانشجو بعداز اتمام درس در یک بستر کاری متناسب مشغول به کار می‌شود.

وی افزود: بنده به عنوان یک فارغ التحصیل رشته نرم افزار بیان می دارم که یک روش بسیار متناسب با زمان و توانمندی خانم ها چه در زمان دانشجویی چه پس از آن فعالیت در زمینه تولید محتواست. این امر هم در جهت عدالت اجتماعی موثر است، هم در زمینه به کارگیری توانمندی و تخصص دانشجویان با رشته های مختلف تحصیلی. همان گونه که در زمان کرونا هم مشاهده شد این گونه فعالیت باعث گسترش آموزش ها به صورتی متناسب در کل کشور می شود و امکانات ویژه ای را هم نمی طلبد، بنابراین با فراهم کردن بستر تولید محتوا هر خانم در هر جای کشور متناسب با تخصص و زمان خود می تواند دانش خود را به دیگران ارائه دهد.

لایق حقیقی تصریح کرد: نکته مهم دیگر که دغدغه مهم خانم ها است، حمایت از اشتعال های خانگی است، بعضی از خانم‌ها سرپرست خانوار هستند، یا به دلیل شرایط اقتصادی امروزه، خانم علاقه‌ای به کار دربیرون ندارد اما در این شرایط باید کمک حال همسر خود باشد و چون نمی خواهد به دلیل کار بیرون بستر خانه را ترک کند، به سمت اشتغال خانگی سوق داده می شود، حمایت از این نوع اشتغال ها علاوه بر گردش مالی اقتصادی خانواده ها باعث افزایش رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: نکته بعدی خانم‌های خانه‌دار هستند، که همیشه برای آرامش خانم‌ها در منزل از طرف نمایندگان با وعده‌های اجرایی نشده مواجهه می شوند.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای بیمه خانم‌های خانه‌دار، ارائه حقوق‌ به ایشان، پشتیبانی محکم از خانم‌های خانه دار به عمل خواهد آمد و این هم در ایجاد آرامش خانم‌ها کمک بسزایی شده، هم در ایجاد آرامش خانه کمک شده، زیرا آرامش خانه وابستگی شدیدی به ارامش خانم خانه دارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار