کد خبر: ۱۶۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
همسرشهید مدافع حرم گفت: شهدا با خون خود گفتند باید نظام اسلامی را نگهداری کنیم. الان وظیفه ما تنها انداختن یک برگه رأی است، اگر این کار را هم نکنیم چه فایده‌ای داریم؟

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شاهزاده احمدی‌زاده همسر شهید مدافع حرم هادی کجباف در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات، گفت: من اهل منطقه «کیان آباد» اهواز هستم و از پیروزی انقلاب که ۱۸ ساله بودم، از اولین رأی به جمهوری اسلامی پای صندوق بودم و رأی هم داده‌ام.

وی افزود: حتی زمان انتخابات ریاست جمهوری اول به ابوالحسن بنی‌صدر رای دادم که خوب البته هنوز بی‌تجربه بودم اما در هر شرایطی سعی می‌کردم در انتخابات شرکت کنم. 

احمدی زاده با اشاره به اینکه علی رغم همه خطاهایی که ممکن است داشته باشم اما در روز قیامت به خاطر شرکت در انتخابات و دفاع از جمهوری اسلامی سربلند خواهم بود، بیان داشت: اهواز در روزهای جنگ بسیار در خطر بود اما با این حال هم باز در انتخابات شرکت کردم.

وی ادامه داد: حتی به نظرم مردم شهرهای جنگ‌زده در آن شرایط فعال‌تر بودند و شور و شوقشان از الان بیشتر بود، شاید چون تبلیغات رسانه‌ای دشمن کمتر بود و راحت‌تر می‌شد تصمیم گرفت.

همسر شهید کجباف با بیان اینکه آن ایام من خودم در پشت جبهه فعال بودم و برادرم داخل جبهه بود، گفت: در سال‌های جنگ مواد خوراکی نبود، زندگی‌ها بهم ریخته بود و مردم شرایط بدی داشتند اما هیچ کدام از اینها مانع از حضورشان نمی‌شد.

وی افزود: حتی ما حدود یک سالی به تهران آمدیم به زور پدرم. من ناراحت بودم و می‌گفتم اگر برویم اهواز می‌شود مثل فلسطین و دشمن شهر ما را غصب می‌کند. باید بمانیم حتی اگر بمیریم. من مریض شده بودم و مجبور شدیم برویم اما دوباره بعد از یکسال برگشتیم شهر خودمان. 

احمدی زاده اظهار داشت: وقتی هم با شهید هادی کجباف ازدواج کردم، او هم با همه سختی‌ها هیچ وقت از فعالیت در روزهای انتخابات غافل نمی‌شد چون کشور را از خودمان می‌دانستیم، هر چند بسیار تحت فشار بودیم. 

وی با اشاره به اینکه منافقین همیشه و به خصوص در سال‌های ابتدایی جنگ تحرکات زیادی علیه کشور داشتند، گفت: آنها مخصوصاً در اهواز به شدت فعال بودند و به دشمن‌گرا می‌دادند. بین رزمنده‌ها و پایگاه بسیج نفوذ می‌کردند و سلاح می‌دزدیدند. از ظاهرشان هم اصلاً نمی‌شد تشخیص داد. 

همسر شهید کجباف افزود: حتی به خاطر دارم در یکی از انتخابات‌ها که من هم در مسجد پای صندوق بودم، وقتی ساعت رأی‌گیری تمام شد و درب مسجد را بستیم، ناگهان منافقین با چوب و چماق و از دیوار مسجد سعی داشتند بیایند داخل تا صندوق را یا بدزدند و یا آتش بزنند. اما بسیجی‌هایی که برای صیانت از صندوق حضور داشتند مقابلشان ایستادند و اتفاقی نیفتاد

وی گفت: مردم همیشه پای انقلاب مانده‌اند و اگر پایداری ملت نبود الان این شرایط را نداشتیم و کشور در ثبات و ناامنی قرار داشت.

احمدی زاده بیان داشت: از ابتدای انقلاب هر تحرکی که دشمنان به کار بستند، هیچ کدام سبب نمی‌شد که مردم در انتخابات نیایند. البته عده‌ای بودند که از اول کاری به انقلاب نداشتند، مثل طاغوتی‌ها که همیشه هم مخالف بودند و کار شکنی کردند اما عده‌ای انقلابی بودند و در همه شرایط هم پای نظام ایستاده‌اند. 

وی ادامه داد: الان هم کسانی که سفت و سخت مخالفند اغلبشان کسانی هستند که گذشتگانشان با نظام مخالف بودند اما اصل مردم اکثریت پای انقلاب هستند و اگر نبودند ما الان نظام را نداشتیم. البته جبهه مخالف هم زد و بند کردند اما کاری از دستشان بر نیامد.

همسر شهید کجباف بیان داشت: همسرم هم زمانی که در جبهه بود وقتی می‌آمد از او می‌پرسیدم چطور رأی دادی در حالی که در جنگ بودی؟ می‌گفت: صندوق‌های سیار رأی را می‌آورند ما هم بتوانیم شرکت کنیم.

وی ادامه داد: هادی دغدغه فراوانی زمان انتخابات داشت و تا همین آخرین باری که در انتخابات حضور داشت به جد خبرها را پیگیری می‌کرد و مردم را دعوت می‌کرد به رأی دادن. او همه تلاشش را می‌کرد انتخابات خوب برگزار شود. لحظه به لحظه حرف‌های کاندیداها را بررسی می‌کرد و در این ایام شب و روز نداشت. الان هم اگر بود مطمئنم مثل بقیه شهدا همچنان همین فعالیت‌ها را می‌کرد. 

احمدی زاده با اشاره به اینکه حرف شهدا این است که مردم رأی بدهند و به بهترین کسی که فکر می‌کنند رای بدهند، افزود: گاهی آدم‌ها می‌خواهند به هر شکلی حرف حق را به مردم بگویند. شهدا با خون خود این حرف را زدند تا مردم باور کنند باید نظام را نگهداری کنیم. الان وظیفه ما تنها انداختن یک برگه رأی است، اگر این کار را هم نکنیم چه فایده‌ای داریم؟

وی ادامه داد: در مقابل خون شهدا این کمترین کار است چرا که آنها همه چیز خود را پای این انقلاب گذاشتند و من می‌گویم حتی اگر برخی از مردم مذهبی نیستند به خاطر کشور و سرزمین و هویت ملی باید در انتخابات شرکت کنند.

همسر شهید کجباف گفت: الان در این گرما خیلی‌ها با لباس راحت هم نمی‌توانند در جنوب حرکت کنند اما در زمان جنگ عده‌ای با لباس جنگی و اسلحه‌های سنگین و پای برهنه با دشمن روی این زمین‌های داغ می‌جنگیدند.  

وی ادامه داد: ما باید امانت را به صاحبش برسانیم و نباید این جریان را قطع کنیم چرا که خدا همه ما را امتحان می‌کند.

احمدی زاده در پایان گفت: گاهی برخی می‌گویند اگر من نروم، رأی من یک نفر تأثیری ندارد اما اینطور نیست. به کسانی که دیدگاه مذهبی دارند می‌گویم رأی شما در زمین و آسمان اجر دارد و حساب می‌شود. به کسانی هم که دیدگاه ملی دارند می‌گویم بدانند شرکت در انتخابات برای آینده کشور امری حیاتی است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار