کد خبر: ۱۶۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
یک فعال دانشجویی با بیان اینکه برخی در انتخابات به بانوان به عنوان ابزار سیاسی نگاه می‌کنند، گفت: امروز فضای رسانه در اختیار همه خانواده‌ها است اما تا کنون نتوانسته ایم در راستای ایجاد گفتمان سازی برای سبک زندگی از آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نشست « مطالبات مهم بانوان از دولت آینده » با حضور جمعی از دانشجویان و فعالان دانشجویی و فرهنگی در این خبرگزاری برگزار شد.

زهرا میرزایی فعال دانشجویی در این نشست با بیان اینکه برخی در انتخابات به بانوان به عنوان ابزار سیاسی نگاه می‌کنند،گفت:  امروز فضای رسانه در اختیار همه خانواده‌ها است اما تا کنون نتوانسته ایم در راستای ایجاد گفتمان سازی برای سبک زندگی از آن استفاده کنیم.

وی افزود: امروز متاسفانه به بانوان به خصوص در رقابت های انتخاباتی به عنوان ابزار نگاه می‌شود و تنها شعار می‌دهند درواقع به معنای واقعی برای سبک زندگی و اقتصاد خانواده نتوانسته ایم گفتمان‌سازی مطلوبی برای مردم ایجاد کرده و در راستای حمایت از بانوان و تحکیم خانواده استفاده کنیم.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه رسانه ها در جایگاه بانوان نقش محوری دارند، تصریح کرد: یکی از مسائلی که می توان به عنوان یک خلاء جدی به آن نگاه کرد این است که جریان انقلابی به جای گفتمان‌سازی درگیر حواشی شده و موضوع جایگاه بانوان رها شده است. 

وی ادامه داد: نهادهای متولی در فضای عمومی و مجازی و حتی صداوسیما هیچ گامی برای حوزه بانوان تا کنون برنداشته‌اند و  فقط حجاب مطرح است در صورتی که حق اشتغال با وضعیت اقتصادی بانوان 2 مطالبه جدی با توجه به شرایط معیشت و اقتصاد فعلی کشور است.

میرزایی با تاکید بر اینکه باید نگاه جنسیتی به بانوان از بین رفته و شایسته‌سالاری جایگزین آن شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر موضوع اقتصاد بانوان در کشور مغفول مانده است و براساس رشته و تخصصی که دارند جایگاه بانوان در جامعه دیده نشده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار