کد خبر: ۱۶۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛
صندوق‌های ETF «سهامی» به صورت متوسط افت ۱.۲درصدی و صندوق‌های مبتنی بر طلا رشد ۰.۱درصدی را کسب کردند.

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۱.۲درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۰.۳درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس نزول ۰.۴درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق آوای معیار (آوا) با ثبت سه درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق ۰.۷درصد افزایش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود به طوری که NAV آن ۵.۶درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق واسطه‌گری مالی یکم اختصاص داشت؛ صندوق «دارا یکم» با افت ۳.۱درصدی قیمت مواجه شد و همچنان حباب منفی ۲۳.۲درصدی دارد.

پس از دارا یکم و صندوق‌های کالایی، صندوق مدیریت ثروت بازنشستگی (مدیر) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۲.۲درصد زیر NAV ابطال قرار دارد. با وجود رشد در خورد توجه ارزش ذاتی صندوق «پالایش» اما کماکان به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف هفت درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۰.۱درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۱.۱درصد افت قیمت داشت و ۰.۳درصد بالای قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای مفید (عیار) بیشترین بازدهی (۰.۶درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد، صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) نیز که حباب ۳.۴درصدی داشت همچنان بیشترین انحراف قیمت (۳.۲درصد) را در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد.

35

36

برچسب ها: بورس ، امیر مهدی زاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار