کد خبر: ۱۶۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

بازی انتخاباتی با آبرو و حیثیت کشور

 

هیبت‌اله اصولی
نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی

در حالی که مشکلات کشور با مباحث تخصصی حل می شود و بررسی های می بایست کارشناسانه باشد، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، نامزدها به‌جای پرداختن به رفع مشکلات به دنبال اتهام زدن هستند، در حالی که نامزدها اگر زمان موجود را برای روند رفع موانع، ارائه برنامه‌ها و اعلام اهداف خود صرف کنند به نتایج بهتری دست خواهیم یافت. ایران کشور ثروتمندی است، اما نیاز به مدیری مدبر با برنامه‌های عملیاتی دارد تا رفاه نسبی برای همه شهروندان حاصل شود.
حلقه گمشده این است که ایراد گرفتن مشکلی از مردم حل نمی‌کند. ایران با داشتن منابع سرشاری مانند نفت، گاز، نیروی انسانی و غیره کشوری غنی است و نامزدهای انتخاباتی به‌جای انتقاد از یکدیگر، برنامه‌های قابل اجرای خود با استفاده از منابع موجود را برای مردم تشریح کنند.
اما امید مردم به مناظره‌ها بود تا راهکارهای واقعی را بشنوند اما مناظره های برگزار شده میان نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری نتیجه‌ای برای مردم به دنبال نداشت. ارائه آمار و ارقام غلط نه فقط بر جامعه، که بر دیدگاه کل جهان نسبت به کشورمان تاثیر می گذارد.آماری که در مناظره‌ها به مردم اعلام شد هیچ قرابتی با امکانات، درآمد سرانه و تولید ملی کشور نداشت و وعده‌های ارائه شده نیز در این زمینه قابل اجرا نیستند.
باید نامزدهای ریاست جمهوری بدانند که ارائه آمار و ارقام نادرست با آبرو و حیثیت کشور بازی می‌کند. پرداختن نامزدهای انتخاباتی به مسائل جزئی و بی اهمیت برای مردم و جامعه زیان به همراه دارد. تنها بخش اندکی از جامعه در مورد اعداد و آمار اطلاعات دارند و بقیه مردم وعده‌های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی را باور می‌کنند که منجر به انتخاب اشتباه شده و نتایج منفی به دنبال دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار