کد خبر: ۱۶۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛
دنیای پول دیجیتال می‌تواند برای سرمایه گذاران جدید، ترسناک به نظر برسد. صدها اصطلاح برای کنار آمدن با تکنولوژی جدید وجود دارد، و بسیاری از مردم با خود فکر می‌کنند که از کجا باید شروع کنند.

اقتصادآنلاین؛ در این رابطه نیاز است یک مثال بیاوریم، به عنوان مثال چگونه باید اتریوم خریداری کنند یا بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری کدام رمز ارز است؟ خبر خوب این است که ارز دیجیتال آن طور که به نظر می‌رسد گیج‌کننده نیست.

بسیاری از اصطلاحات فنی منحصر به ارز دیجیتال در عمل بیشتر از آنچه فکر می‌کنید شبیه هستند و مفاهیم جدید آنقدر که به نظر می‌رسد پیچیده نیست.

کیف پول

به عبارت ساده‌‌تر، یک کیف پول، ارز دیجیتال شما را نگه می‌دارد، ارسال و دریافت می‌کند. در سطح فنی، کیف پول ‌ها سکه‌های شما را در داخل خود نگه نمی‌دارند (‌درست مانند حساب بانکی شما مقدار زیادی پول در آن قرار ندارد)‌، اما تمام اطلاعات مورد نیاز شما برای دسترسی و تعامل با رمزارزهایتان را در بلاک‌چین ذخیره می‌کند.

به این ترتیب، یک کیف پول، نمایشی است از آنچه که در بلاک‌چین اتفاق می‌افتد، اما استفاده از یک کیف پول بسیار ساده‌‌تر از تلاش برای تعامل مستقیم با بلاک‌چین و همچنین ارائه اسناد، مانند حساب بانکی است. کیف پول‌ها می‌توانند به شکل یک برنامه کاربردی بر روی تلفن یا کامپیوتر شما و یا به عنوان یک سخت ‌افزار خاص مورد استفاده قرار گیرند.

آدرس کیف پول / کلید عمومی

آدرس کیف پول شما همان شماره حساب بانکی شما است و به افرادی که می‌خواهند به شما پول بدهند اجازه می‌دهد که بدانند آن را کجا ارسال کنند. گاهی اوقات به آن به عنوان یک کلید عمومی اشاره می‌شود، و اگرچه تفاوت‌های فنی وجود دارد، اما یک کلید عمومی و عملکرد آدرس کیف پول اساسا به همان روش است و با تبدیل شدن رمزنگاری به جریان اصلی، این دو اصطلاح اغلب به جای هم استفاده می‌شوند.

کلید خصوصی

کلید خصوصی شما یک کد منحصر به فرد است که تنها شما به آن دسترسی دارید و چیزی است که شما را قادر به امضا یا تایید تراکنش‌هایتان می‌کند. پس از اینکه امضای منحصر به فرد خود را به یک معامله اضافه کردید، آن معامله به بلاک‌چین ارسال خواهد شد.

در حالی که هنگام امضای یک تراکنش کلید خصوصی خود را نمی‌بینید، امضای شما در کیف پول‌تان ذخیره می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که مراقب امنیت کیف پول خود باشید، زیرا بر خلاف حساب بانکی که احتمالا قبل از انتقال پول به سطوح مختلف نیازمند تایید است، معاملات رمزارزها تنها به کلید خصوصی برای ارسال وجوه شما نیاز دارد.

تمرکز زدایی

تمرکز زدایی به این معنی است که کنترل شبکه به جای مدیریت توسط یک حزب مرکزی، در میان افراد توزیع می‌شود. هر کسی می‌تواند به یک شبکه غیر متمرکز بپیوندد، و هر کسی که به آن ملحق می‌شود به تایید این مساله کمک می‌کند که تمام تراکنش‌های شبکه معتبر هستند. این بدان معنی است که شبکه‌های غیر متمرکز کم‌تر در معرض دستکاری قرار دارند و همچنین از آنجایی که نقطه شکستی ندارند، پایدارتر هستند.

اسکیتینگ

اسکیتینگ به انتقال سکه‌ها در یک شبکه در ازای حق تایید معاملات و دریافت هزینه از آن معاملات اشاره دارد و معمولا، ریسک کردن به اجرای یک‌ نود نیاز دارد.

از آنجا که بسیاری از افراد ممکن است از نظر فنی توانایی و یا سرمایه کافی برای برآورده کردن حداقل الزامات برای اجرای یک‌ نود نداشته باشند، می‌توانند سرمایه‌های خود را با دیگران در یک استخر اسکیتینگ یا خدمات مشابه ترکیب کنند.

اسکیتینگ، مسئولیت اداره نود را به همراه کمیسیون کوچکی برای انجام این کار بر عهده می‌گیرد و سرمایه گذاران می‌توانند از مزایای سهام بدون دردسر بهرمند شوند.

سرمایه‌گذاری در اتریوم ۲.۰ مثالی از یک فرصت است که در آن سرمایه گذاران می‌توانند با ریسک کردن پول به دست آورند. با استفاده از اتریوم ۲.۰ می‌توانید سالانه ۱۸.۱۰ % درآمد داشته باشید.

بلاک‌چین

بلاک‌چین جایی است که اطلاعات معامله در آن ذخیره می‌شود. این یک دفتر عمومی است که هر کسی می‌تواند آن را ببیند. هر بلوک از اطلاعات از طریق رمزنگاری پیشرفته به بلوک قبل از آن متصل می‌شود و تراکنش‌هایی را که روی بلاک‌چین ثبت می‌شوند غیر قابل تغییر می‌کند به این معنی که هیچ‌کس نمی‌تواند به عقب برگردد و هر تراکنش تکمیل‌ شده را تغییر دهد.

اثبات کار

اثبات کار (‌PoW‌) فرآیندی را توصیف می‌کند که از طریق آن استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده (ماینرها) حق تایید معاملات در بلاک‌چین را با استفاده از توان کامپیوتر برای حل یک معادله ریاضی پیچیده به دست می‌آورند.

شبکه بیت‌کوین از اثبات کار استفاده می‌کند. به اولین کسی که معادله را حل می‌کند پاداش داده می‌شود و بلاک به بقیه شبکه بلاک‌چین فرستاده می‌شود تا مورد تایید قرار گرفته و به پرونده عمومی بلاک‌چین اضافه شود.

نیاز به کار برای تایید رسمی معاملات به امنیت شبکه کمک می‌کند زیرا زمان، انرژی و تلاش صرف شده برای تایید معاملات نامعتبر (‌که توسط بقیه شبکه رد می‌شود) ‌جذاب نیست.

اثبات لغزش

اثبات خطر (PoS)‌جایگزینی برای اثبات کار به جای این است که ماینرها را ملزم به صرف پول و انرژی برای اضافه کردن معاملات به بلاک‌چین کنند، اثبات خطر نیازمند این است که صحت سنج‌ها سرمایه خود را در خط قرار دهند تا به طور رسمی بلاک‌ها را تایید کنند.

هر چه سهام صحت سنج بیشتر باشد، سهم بیشتری از شبکه‌‌ای که فرصت تایید آن را به دست می‌آورند و هزینه‌های بیشتری را برای انجام آن به دست می‌آورند، به دست خواهند آورد. در همین حال، اگر یک صحت سنج تلاش کند تا شبکه را با تلاش برای تایید معاملات نامعتبر تضعیف کند، می‌تواند توسط دیگر صحت سنج‌ها نشان داده شود و سرمایه پنهان آن می‌تواند نابود شود.

قرارداد هوشمند

یک قرارداد هوشمند مانند هر قراردادی است؛ آنچه آن را هوشمند می کند این است که شرایط قرارداد به طور خودکار توسط کد رایانه اجرا می‌شود. هر نوع توافق، از یک معامله ساده بین خریدار و فروشنده تا فرآیندی پیچیده‌تر مانند ادعای بیمه ‌نامه می‌تواند توسط یک قرارداد هوشمند مدیریت شود.

قراردادهای هوشمند سریع، ارزان و عاری از خطا یا دستکاری انسانی هستند. علاوه بر این، قراردادهای هوشمند به کار رفته در کنار یکدیگر می‌توانند چیزی را اجرا کنند که DApps یا برنامه‌های غیر متمرکز نامیده می‌شوند.

اینها همان برنامه‌هایی هستند که در تلفن همراه شما وجود دارند اما توسط خودشان در یک شبکه غیرمتمرکز اجرا می‌شوند و تراکنش‌ها به صورت عمومی در بلاک‌چین ثبت می‌شوند.

 پتانسیل DApps تقریبا نامحدود است، از جمله همه چیز از بازی گرفته تا مشتقات مالی که اتریوم را به طور بالقوه به یکی از بهترین رمزارزها برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند، زیرا اتریوم برای اجرای قراردادهای هوشمند ساخته شده بود.

کیف پول‌های سرد (Cold Storage)

ذخیره‌سازی سرد به هر نوع از کیف پول اطلاق می‌شود که مستقل از نوع اتصال به اینترنت است و بنابراین نمی‌توان از راه دور آن را هک کرد و به عنوان استاندارد طلای ذخیره سازی رمزنگاری در نظر گرفته می‌شود.

کیف پول‌های سخت‌افزاری نوع دیگری از ذخیره‌سازی سرد هستند، در حالی که کیف پول‌های نرم‌افزاری که بر روی تلفن یا کامپیوترها اجرا می‌شوند کیف پول‌های داغ نامیده می شوند. کیف پول‌های داغ راحت هستند اما نسبت به حمله‌ها آسیب‌پذیرترند چون همیشه آنلاین هستند.

آلت کوین

آلت کوین به هر سکه‌ای اشاره دارد که بیت‌کوین نیست. این بدان معناست که سکه‌هایی که به طور کامل بر روی دیگر شبکه‌های پول دیجیتال قرار دارند، مانند Cardano یا EOS که بر روی بلاک‌چین‌های بومی خود اجرا می‌شوند، و همچنین توکن‌هایی مانند چین لینک که بر روی شبکه اتریوم اجرا می‌شوند.

محبوب‌ترین آلت کوین‌ها عبارتند از اتریوم، تتر، لایت‌کوین و پولکادات سکه‌هایی که در بالای بلاک‌چین اتریوم ساخته می‌شوند، اغلب با نام ERC-20 شناخته می‌شوند و این نوع رمزارزها اکثر آلت کوین‌ها را تشکیل می‌دهند.

گاهی اوقات، خود اتریوم به عنوان یک آلت کوین شناخته می‌شود، زیرا با تعریف فنی یک سکه که بیت کوین نیست متناسب است.

فیات

فیات پول سنتی است، مانند دلار آمریکا یا یوان چین. فیات توسط بانک‌های مرکزی تنظیم می‌شود با اعتبار یک دولت پشتیبانی می‌شود و می‌تواند به دلخواه ضرب و چاپ شود.

ارزهای دیجیتال که توسط نرم‌افزار اداره می‌شوند و توسط یک حزب مرکزی کنترل نمی‌شوند و اغلب با محدودیت در تعداد سکه‌هایی که می‌توانند در گردش باشند (‌مانند بیت کوین)‌، به عنوان یک جایگزین برای فیات دیده می‌شوند، با هدف حل بسیاری از مشکلاتی که با پول رایج فیات رخ می‌دهد مانند هزینه‌های بالای معامله، استفاده جهانی محدود و تورم. پول دیجیتال و اصطلاحات جدیدی که باخود به همراه می‌آورد، نباید ترسناک باشند.

اگرچه این تکنولوژی انقلابی را به همراه داشته است، اما نیازی نیست یک توسعه دهنده باشید تا از آن استفاده کنید. با درک برخی از مفاهیم اساسی، شما می‌توانید برای ورود به دنیای جدید ارزهای دیجیتال آماده باشید.

بنابراین، اگر با خود فکر می‌کنید که چگونه اتریوم بخرید یا سرمایه‌گذاری کنید، یا آماده‌اید که بیت کوین و بازگشت احتمالی آن را به پرتفوی بازنشستگی خود اضافه کنید، تمام مطالب آموزشی ما در رابطه با ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید تا آماده ورود به این بازار شوید.

برچسب ها: بیت کوین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار